Mgielne tył czyli z Canada na EU
- Baranek
- Posty: 115
- Rejestracja: 23 mar 2020, 13:10
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Tucson AWD 2.0 GDI from Canada
- kolor: Phantom Black
Mgielne tył czyli z Canada na EU
W zasadzie mój poskładany i po przeglądzie ale pewne elementy mnie męczą więc zacząłem kombinować.
Chodzi mi głównie o zapalanie kontrolki mgielnych tylnych na cyferblacie.
Oczywiście da się to zrobić jednak nie do końca działa prawidłowo.
Ktoś na innym forum (lub tu ) pisał że podmienił manetkę i kontrolki ablały. Niestety u mnie nie abla
Co prawda da się zapalić kontrolki tylnej mgielnej i przedniej mgielnej z lampami ale osobno.
Jeśli są zapalone przednie mgielne nie pobudzimy kontrolki tylnych mgielnych do świecenia.
Winę za to ponosi przełącznik mgielnych przednich który w CanadianVersion jest typu on-off. W EU jest chwilowy.
Natomiast nie da się załączyć chwilowym przełącznikiem lamp przednich mgielnych w CV.
Może ma to związek z oprogramowaniem może z kodowaniem nie wiem nie znam się na tym., Nie da i tyle.
Przynajmniej u mnie.
Dlatego chyba pozostaje załączanie i kontrolka z boku obok włącznika ESP.
Będę robił na przekaźniku bistabilnym który po zaniku napięcia odpuści i wygasi lamę. Kontrolka zapalana będzie łącznie z lampą tylną ale umieszczona koło przełącznika ESP.
Oczywiście zapodam fotę jak przyjdą do mnie części i wykonam co może potrwać.
PS pisze na obu forach
Chodzi mi głównie o zapalanie kontrolki mgielnych tylnych na cyferblacie.
Oczywiście da się to zrobić jednak nie do końca działa prawidłowo.
Ktoś na innym forum (lub tu ) pisał że podmienił manetkę i kontrolki ablały. Niestety u mnie nie abla
Co prawda da się zapalić kontrolki tylnej mgielnej i przedniej mgielnej z lampami ale osobno.
Jeśli są zapalone przednie mgielne nie pobudzimy kontrolki tylnych mgielnych do świecenia.
Winę za to ponosi przełącznik mgielnych przednich który w CanadianVersion jest typu on-off. W EU jest chwilowy.
Natomiast nie da się załączyć chwilowym przełącznikiem lamp przednich mgielnych w CV.
Może ma to związek z oprogramowaniem może z kodowaniem nie wiem nie znam się na tym., Nie da i tyle.
Przynajmniej u mnie.
Dlatego chyba pozostaje załączanie i kontrolka z boku obok włącznika ESP.
Będę robił na przekaźniku bistabilnym który po zaniku napięcia odpuści i wygasi lamę. Kontrolka zapalana będzie łącznie z lampą tylną ale umieszczona koło przełącznika ESP.
Oczywiście zapodam fotę jak przyjdą do mnie części i wykonam co może potrwać.
PS pisze na obu forach
------------------------------
Good driver just driving.
Good driver just driving.
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
A zadam przekorne pytanie (głównie do tych, którzy maja mijania LED): ile razy korzystaliście tylko z przednich przeciwmgielnych bez włączania tylnych? Według mnie, gdy jest nieznaczne ograniczenie widoczności, to przednie niewiele dają. LED-y sprawdzają się doskonale. Przeciwmgielne jedynie doświetlają nieznacznie pobocza, ale różnica jest mała. Gdy natomiast zaczyna się solidna mgła lub ulewa to i tak należy włączyć tylne. Do czego zmierzam? - ano do tego, że może warto iść na pewien kompromis, a duże uproszczenie, czyli podłączyć tylne pod wyłącznik (przekaźnik) przednich. Tyle, że to chyba niezgodne z przepisami. Tak tylko dywaguję i pobudzam do dyskusji
- Baranek
- Posty: 115
- Rejestracja: 23 mar 2020, 13:10
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Tucson AWD 2.0 GDI from Canada
- kolor: Phantom Black
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
Taką koncepcje każdy sugeruje przy przeróbce Canada na EU. I w zasadzie większość tak robi.
Jak niczym dziecko na złość mamusi ie założę czapeczki i odmrożę sobie uszy. Chce załączać oddzielnie.
W poprzednich autach które miałem nie przypominam sobie bym jeździł na mgielnych przednich. Tylne tak. Przednie jakoś mi bardziej przeszkadzały niż pomagały.
Będzie więc przeróbka przełącznika ESP i dokładka by jakoś to wygląd posiadało.
Jak niczym dziecko na złość mamusi ie założę czapeczki i odmrożę sobie uszy. Chce załączać oddzielnie.
W poprzednich autach które miałem nie przypominam sobie bym jeździł na mgielnych przednich. Tylne tak. Przednie jakoś mi bardziej przeszkadzały niż pomagały.
Będzie więc przeróbka przełącznika ESP i dokładka by jakoś to wygląd posiadało.
------------------------------
Good driver just driving.
Good driver just driving.
- wojto89
- Posty: 1508
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
Czasami jak czytam te wszystkie posty o dostosowywaniu wersji North America (w sumie tak się to powinno pisać ) do wersji EU to wydaje mi się, że jestem totalnym ignorantem
Mam guziczek, wciskam, światła się zapalają, nic się nie wyświetla na zegarach ale działa
Ale podziwiam za ambicje
Moją jest zrobienie doświetlania tak jak trzeba no i tych fal radiowych, ale jakoś czasu ciagle brak, żeby się porządnie za to wziąć...
Mam guziczek, wciskam, światła się zapalają, nic się nie wyświetla na zegarach ale działa
Ale podziwiam za ambicje
Moją jest zrobienie doświetlania tak jak trzeba no i tych fal radiowych, ale jakoś czasu ciagle brak, żeby się porządnie za to wziąć...
- Baranek
- Posty: 115
- Rejestracja: 23 mar 2020, 13:10
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Tucson AWD 2.0 GDI from Canada
- kolor: Phantom Black
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
Moje zawzięcie bierze się z podstawowego faktu.
Jestem cholernie uczulony na oślepianie światłami, a że dużo jeżdżę to i często jestem wściekły.
Uważam, że kontrolki powinny być na cyferblacie bo czasem widzę że jeżdżą gamonie na tylnych mgielnych w czerwcu a ostatnia mgła była w marcu.
Wynika to z tego że sprzedający montują włącznik za 1,5zł i mają to w pompie a gamoń zapali i nie wyłączy. Wieczorem na[prawdę cholernie to utrudnia jazdę zwłaszcza na autostradzie.
Jestem cholernie uczulony na oślepianie światłami, a że dużo jeżdżę to i często jestem wściekły.
Uważam, że kontrolki powinny być na cyferblacie bo czasem widzę że jeżdżą gamonie na tylnych mgielnych w czerwcu a ostatnia mgła była w marcu.
Wynika to z tego że sprzedający montują włącznik za 1,5zł i mają to w pompie a gamoń zapali i nie wyłączy. Wieczorem na[prawdę cholernie to utrudnia jazdę zwłaszcza na autostradzie.
------------------------------
Good driver just driving.
Good driver just driving.
- wojto89
- Posty: 1508
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
No mi się jeszcze nie zdarzyło nie wyłączyć, ale zawsze jak włączam, a robiłem to chyba dwa razy z czego raz na przeglądzie, to mam w głowie, że nigdzie nie będzie widać, że nie wyłączyłem
- wojto89
- Posty: 1508
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
@Lech no jest to całkiem dobry pomysł, tylko czy legalny
- Baranek
- Posty: 115
- Rejestracja: 23 mar 2020, 13:10
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Tucson AWD 2.0 GDI from Canada
- kolor: Phantom Black
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
Czy legalne?
W przepisach jest że ma być tylne mgielne. Nie ma nic o przednich. Więc jak nie legalne to dopuszczalne.
Z drugiej strony przepisy jasno określają jak mają działać światła do jazdy dziennej a zwróćcie uwagę jak jeżdżą.
Dzienne; mgielne i mijania festiwal światła i muzyki.
Ja nie twierdze, że wszyscy zapominają ale patrząc po jeździe po autostradach to spora grupa.
Dlatego chce zrobić to po swojemu koniecznie na przekaźniku który wyłączy światła po wyłączeniu samochodu.
W przepisach jest że ma być tylne mgielne. Nie ma nic o przednich. Więc jak nie legalne to dopuszczalne.
Z drugiej strony przepisy jasno określają jak mają działać światła do jazdy dziennej a zwróćcie uwagę jak jeżdżą.
Dzienne; mgielne i mijania festiwal światła i muzyki.
Ja nie twierdze, że wszyscy zapominają ale patrząc po jeździe po autostradach to spora grupa.
Dlatego chce zrobić to po swojemu koniecznie na przekaźniku który wyłączy światła po wyłączeniu samochodu.
------------------------------
Good driver just driving.
Good driver just driving.
Re: Mgielne tył czyli z Canada na EU
W przepisach stoi tak:
"Kierujący pojazdem silnikowym w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi ma obowiązek włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie – albo oba te światła jednocześnie."
oraz
"Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. W momencie poprawy widoczności kierujący pojazdem ma obowiązek niezwłocznie wyłączyć te światła."
Czyli w praktyce można używać razem. A rozdzielony wyłącznik może przydać się w sytuacji gdy chcemy używać tylko przednich, zgodnie z zapisem:
"Na drodze krętej, która oznaczona jest odpowiednimi znakami drogowymi kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Warto przypomnieć, że drogi kręte to takie, na których występują liczne zakręty. Są one oznaczone tabliczką T-5 wraz ze znakiem A-3 lub A-4."
Wydaje się więc, że można połączyć oba światła, jeśli nie chcemy z nich korzystać "na drodze krętej".
"Kierujący pojazdem silnikowym w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi ma obowiązek włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie – albo oba te światła jednocześnie."
oraz
"Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. W momencie poprawy widoczności kierujący pojazdem ma obowiązek niezwłocznie wyłączyć te światła."
Czyli w praktyce można używać razem. A rozdzielony wyłącznik może przydać się w sytuacji gdy chcemy używać tylko przednich, zgodnie z zapisem:
"Na drodze krętej, która oznaczona jest odpowiednimi znakami drogowymi kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Warto przypomnieć, że drogi kręte to takie, na których występują liczne zakręty. Są one oznaczone tabliczką T-5 wraz ze znakiem A-3 lub A-4."
Wydaje się więc, że można połączyć oba światła, jeśli nie chcemy z nich korzystać "na drodze krętej".