Przeglądy T-GDI
Przeglądy T-GDI
Przegląd po 75 000 km zrobiony.
Mały przegląd: olej, filtry + kabinowy pp i ozonowanie 650 zł. (+ czyszczenie komory silnika ze śladów żeru zwierzaka)
Mały przegląd: olej, filtry + kabinowy pp i ozonowanie 650 zł. (+ czyszczenie komory silnika ze śladów żeru zwierzaka)
Re: Przeglądy T-GDI
Jakieś problemy w tym czasie?
Jak spalanie?
Jak spalanie?
Re: Przeglądy T-GDI
Właśnie bez problemów.
Teraz klocki 30% i amortyzatory do wymiany, ze względu na wyrobione tuleje.
Spalanie 9,5-11
Teraz klocki 30% i amortyzatory do wymiany, ze względu na wyrobione tuleje.
Spalanie 9,5-11
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Przeglądy T-GDI
W zeszłym tygodniu przeprowadziłem samodzielny przegląd w swoim Tucsonie po troszkę ponad 6k mil i 13 miesiącach (miałem zrobić trochę wcześniej, ale dopiero teraz miałem dostęp do kanału ).
Wymieniłem olej wraz z wszystkimi filtrami. Olej ponownie zastosowałem Motul ECO-nergy 8100 SAE 5W30, filtr oleju mann, powietrza niestety Mann nie było i wziąłem jakiejś niemieckiej firmy, której nazwę ciężko zapamiętać.
Ciekawostka, w pierwszej kolejności kupiłem filtr oleju Bosch, niestety podczas wkręcania nakręcał się na gwint po skosie. Okazało się, że źle zrobiony był gwint w filtrze (tak jakby zaczynał się dwa razy i nie łączył z resztą gwintu). Filtr bez problemu został wymieniony w Intercars na Mann'a, z dopłatą niecałych chyba 2 złotych. W przyszłości nie będę już ryzykował chyba innych marek filtrów, tym bardziej, że te Mann'a pasują idealnie
Po roku użytkowania Tucsona, oprócz małych problemów z kierunkowskazem lewym (które same się naprawiły) i walce z wchodzącymi pod maskę zwierzątkami, (odpukać!!!) nic się nie dzieje. Jestem w 100% zadowolony z auta
W tym tygodniu zamierzam jeszcze umówić się na wymianę oleju w skrzyni 7DCT bo mam już mechanika, który się tego podejmie więc dam znać jak wyszło to cenowo
Wymieniłem olej wraz z wszystkimi filtrami. Olej ponownie zastosowałem Motul ECO-nergy 8100 SAE 5W30, filtr oleju mann, powietrza niestety Mann nie było i wziąłem jakiejś niemieckiej firmy, której nazwę ciężko zapamiętać.
Ciekawostka, w pierwszej kolejności kupiłem filtr oleju Bosch, niestety podczas wkręcania nakręcał się na gwint po skosie. Okazało się, że źle zrobiony był gwint w filtrze (tak jakby zaczynał się dwa razy i nie łączył z resztą gwintu). Filtr bez problemu został wymieniony w Intercars na Mann'a, z dopłatą niecałych chyba 2 złotych. W przyszłości nie będę już ryzykował chyba innych marek filtrów, tym bardziej, że te Mann'a pasują idealnie
Po roku użytkowania Tucsona, oprócz małych problemów z kierunkowskazem lewym (które same się naprawiły) i walce z wchodzącymi pod maskę zwierzątkami, (odpukać!!!) nic się nie dzieje. Jestem w 100% zadowolony z auta
W tym tygodniu zamierzam jeszcze umówić się na wymianę oleju w skrzyni 7DCT bo mam już mechanika, który się tego podejmie więc dam znać jak wyszło to cenowo
- FredX
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 mar 2018, 15:39
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: OUTLANDER III 2.0 CVT+ Lancer RalliArt
- kolor: Black Pearl + Stone Cold
- Kontakt:
Re: Przeglądy T-GDI
Mann chyba własnie robi dla Hyundaia na pierwszy montaż i na serwis
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Przeglądy T-GDI
Zgadza się (na czarnej krawędzi)
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Przeglądy T-GDI
Dziś zrobiłem kolejny samodzielny serwis swojego 1.6 T-GDI
Oprócz wymiany świec zapłonowych (trochę przegapiłem ilość miesięcy jak i przebieg) wymieniłem olej, filtr oleju i filtr powietrza (filtr kabinowy wymieniony przy serwisie klimy)
Brakuje mi 203 mil (około 320km) do 50k mil (80 tyś km) i oprócz małej awarii z winy mechanika składającego moją Tośkę po przyjeździe z USA to nic się z nią strasznego nie dzieje
Jestem bardzo zadowolony z auta po tych prawie 28 tysiącach kilometrów przejechanych przeze mnie
Oprócz wymiany świec zapłonowych (trochę przegapiłem ilość miesięcy jak i przebieg) wymieniłem olej, filtr oleju i filtr powietrza (filtr kabinowy wymieniony przy serwisie klimy)
Brakuje mi 203 mil (około 320km) do 50k mil (80 tyś km) i oprócz małej awarii z winy mechanika składającego moją Tośkę po przyjeździe z USA to nic się z nią strasznego nie dzieje
Jestem bardzo zadowolony z auta po tych prawie 28 tysiącach kilometrów przejechanych przeze mnie
- Załączniki
-
- IMG_20210809_100640.png (822.84 KiB) Przejrzano 6155 razy
Re: Przeglądy T-GDI
Ile oleju wlałeś? Mi po przeglądzie wlali tylko 4,2l instrukcja mówi o 4,5l.wojto89 pisze: ↑09 sie 2021, 19:15Dziś zrobiłem kolejny samodzielny serwis swojego 1.6 T-GDI
Oprócz wymiany świec zapłonowych (trochę przegapiłem ilość miesięcy jak i przebieg) wymieniłem olej, filtr oleju i filtr powietrza (filtr kabinowy wymieniony przy serwisie klimy)
Brakuje mi 203 mil (około 320km) do 50k mil (80 tyś km) i oprócz małej awarii z winy mechanika składającego moją Tośkę po przyjeździe z USA to nic się z nią strasznego nie dzieje
Jestem bardzo zadowolony z auta po tych prawie 28 tysiącach kilometrów przejechanych przeze mnie
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Przeglądy T-GDI
@sp4 Około 4 wlałam
4,5 to wlejesz do totalnie pustego ale przy wymianie nie nigdy całość nie zleci
Jeszcze nie wiem czy po kilkudziesięciu kilometrach nie będę robił dolewki
4,5 to wlejesz do totalnie pustego ale przy wymianie nie nigdy całość nie zleci
Jeszcze nie wiem czy po kilkudziesięciu kilometrach nie będę robił dolewki