Przegląd po 30 tys. km
Re: Przegląd po 30 tys. km
Nie rozumiem dlaczego odpuszczasz olej. Wszelkie filtry powietrza (kabinowy i silnika) zawsze wymieniam sam przed przeglądem. Powód? Za pierwszym razem dałem mechanikowi do ręki (filtr powietrza silnika- wymiana czas około 1min.) to doliczyli mi kilkadziesiat zł za wymianę. Szlag mnie trafił- Karlik Poznań (nie polecam)
- losiek
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 mar 2018, 10:37
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: 1.6 GDI MT
- kolor: phanthom black
Re: Przegląd po 30 tys. km
Z olejem jeszcze pomyślę, ale obiło mi się o uszy, że w razie awarii silnika może być przez to niepotrzebny kłopot.
Re: Przegląd po 30 tys. km
Ja kupuję olej zalecany przez Hyundaia u stałego (opisywanego na forum dostawcy). Olej jest w 5l pojemnikach tak, że zawsze zostaje mi olej i mam fakturę więc jak co to mam materiał do badań i źródło zakupu.
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Przegląd po 30 tys. km
Graty można mieć swoje, ale muszą być zgodne z wymogami (OE) za to samowolna wymiana ich, to już niekoniecznie.
Po pierwsze, cena przeglądu małego i dużego (robocizna) powinna być w widocznym miejscu podana w ASO. Cena ta obejmuje wszystkie czynności standardowo występujące przy przeglądzie! Czyli wymianę oleju, filtrów, płynu hamulcowego ścieżkę diagnostyczną itp.
Po drugie, właśnie samodzielna wymiana może być powodem sporu, bo zawsze jest możliwość, że coś zrobi klient źle. Wiem że to banalne czynności, ale szybciej można zarzucić coś klientowi, niż po przekazaniu swoich części i wymianie przez ich mechanika.
Prawie zawsze kupuję własny olej i nigdy nie było z tym problemu zarówno przy wymianie jak i przy naprawach (w tym poważnej silnika) Olej musi jedynie spełniać normy podane w K. S. i nie musi być konkretnej marki.
"Jeden z warszawskich autoryzowanych serwisów: Nie wykonujemy przeglądów na powierzonych materiałach, a na pewno w takim przypadku klient nie otrzyma wpisu w książce gwarancyjnej. Jeżeli klient udokumentuje jakość powierzonych materiałów, możemy jedynie osobno dokonać wymiany poszczególnych filtrów lub czynności kontrolnych, lecz nie będzie to usługa „przegląd”. Jedyny element przy przeglądzie, który w wyjątkowych sytuacjach może dostarczyć klient to olej silnikowy. Jeśli według informacji na opakowaniu olej spełnia normy lepkości i specyfikacji. Jednak w takiej sytuacji klient nie otrzymuje rabatu ani na robociznę, ani na części."
Link do tekstu
https://www.auto-motor-i-sport.pl/porad ... SO,18683,3
Po pierwsze, cena przeglądu małego i dużego (robocizna) powinna być w widocznym miejscu podana w ASO. Cena ta obejmuje wszystkie czynności standardowo występujące przy przeglądzie! Czyli wymianę oleju, filtrów, płynu hamulcowego ścieżkę diagnostyczną itp.
Po drugie, właśnie samodzielna wymiana może być powodem sporu, bo zawsze jest możliwość, że coś zrobi klient źle. Wiem że to banalne czynności, ale szybciej można zarzucić coś klientowi, niż po przekazaniu swoich części i wymianie przez ich mechanika.
Prawie zawsze kupuję własny olej i nigdy nie było z tym problemu zarówno przy wymianie jak i przy naprawach (w tym poważnej silnika) Olej musi jedynie spełniać normy podane w K. S. i nie musi być konkretnej marki.
"Jeden z warszawskich autoryzowanych serwisów: Nie wykonujemy przeglądów na powierzonych materiałach, a na pewno w takim przypadku klient nie otrzyma wpisu w książce gwarancyjnej. Jeżeli klient udokumentuje jakość powierzonych materiałów, możemy jedynie osobno dokonać wymiany poszczególnych filtrów lub czynności kontrolnych, lecz nie będzie to usługa „przegląd”. Jedyny element przy przeglądzie, który w wyjątkowych sytuacjach może dostarczyć klient to olej silnikowy. Jeśli według informacji na opakowaniu olej spełnia normy lepkości i specyfikacji. Jednak w takiej sytuacji klient nie otrzymuje rabatu ani na robociznę, ani na części."
Link do tekstu
https://www.auto-motor-i-sport.pl/porad ... SO,18683,3
Re: Przegląd po 30 tys. km
Co do wymiany oleju i filtra paliwa zgodzę się, że pewnie wolą jak przez nich przejdzie to już wymiana samemu filtra kabiny i powietrza nie powinna w jakikolwiek sposób im przeszkadzać.
Co tam można zrobić nie tak wkładając filtr jak kasetę do magnetowidu.
W życiu bym za to nie dał kasy mechanikowi.
To procedura prawie taka jak zalanie paliwa tyle, że dochodzi czas na otwarcie maski lub schowka
Dark Knight Rises
Co tam można zrobić nie tak wkładając filtr jak kasetę do magnetowidu.
W życiu bym za to nie dał kasy mechanikowi.
To procedura prawie taka jak zalanie paliwa tyle, że dochodzi czas na otwarcie maski lub schowka
Dark Knight Rises
- losiek
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 mar 2018, 10:37
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: 1.6 GDI MT
- kolor: phanthom black
Re: Przegląd po 30 tys. km
Tylko czy muszę kupić filtr kabinowy i powietrza oryginalny czy może być zamiennik?
Co do filtru powietrza w instrukcji jest napisane:
- Podczas wyjmowania wkładu filtra powietrza należy zachować ostrożność, aby kurz i brud nie dostały się do przewodu wlotowego powietrza. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzeń.
- Należy używać oryginalnych części Hyundai - zastosowanie nieoryginalnej części mogłoby spowodować uszkodzenie przepływomierza powietrza.
O filtrze kabinowym nic nie pisze, że ma być oryginał.
Wiem, że zamienniki pewnie niedużo się różnią od oe, ale ASO wszystkiego się może przyczepić potem.
Co do filtru powietrza w instrukcji jest napisane:
- Podczas wyjmowania wkładu filtra powietrza należy zachować ostrożność, aby kurz i brud nie dostały się do przewodu wlotowego powietrza. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzeń.
- Należy używać oryginalnych części Hyundai - zastosowanie nieoryginalnej części mogłoby spowodować uszkodzenie przepływomierza powietrza.
O filtrze kabinowym nic nie pisze, że ma być oryginał.
Wiem, że zamienniki pewnie niedużo się różnią od oe, ale ASO wszystkiego się może przyczepić potem.
- RedDevil
- Posty: 1243
- Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
- Lokalizacja: 3-City
- Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
- kolor: White Sand
- Kontakt:
Re: Przegląd po 30 tys. km
Może i wymiana filtra powietrza w Tucsonie jest prosta ale nie zawsze tak jest. W Stilo pomocny był kanał
Re: Przegląd po 30 tys. km
Nie musisz wymieniać tych części w ASO i nie muszą to być oryginały.
Jak wolisz być jednak spokojny to zachowaj stary powietrza i włóż przed przeglądem
Mój poszedł do kosza choć wyglądał dobrze ale miał jednak z półtora roku.
Dark Knight Rises
Jak wolisz być jednak spokojny to zachowaj stary powietrza i włóż przed przeglądem
Mój poszedł do kosza choć wyglądał dobrze ale miał jednak z półtora roku.
Dark Knight Rises
Re: Przegląd po 30 tys. km
Ja kupiłem oryginalne filtry z logo Hyundai i hologramami.