Przegląd po 30 tys. km

Awatar użytkownika
kik
Posty: 143
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:37
Auto: 1,6 GDI MT
kolor: weit sand

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: kik » 24 wrz 2018, 15:50

Nie rozumiem dlaczego odpuszczasz olej. Wszelkie filtry powietrza (kabinowy i silnika) zawsze wymieniam sam przed przeglądem. Powód? Za pierwszym razem dałem mechanikowi do ręki (filtr powietrza silnika- wymiana czas około 1min.) to doliczyli mi kilkadziesiat zł za wymianę. Szlag mnie trafił- Karlik Poznań (nie polecam)

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 273
Rejestracja: 10 mar 2018, 10:37
Lokalizacja: Żywiec
Auto: 1.6 GDI MT
kolor: phanthom black

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: losiek » 24 wrz 2018, 15:59

Z olejem jeszcze pomyślę, ale obiło mi się o uszy, że w razie awarii silnika może być przez to niepotrzebny kłopot.

Awatar użytkownika
kik
Posty: 143
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:37
Auto: 1,6 GDI MT
kolor: weit sand

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: kik » 24 wrz 2018, 16:22

Ja kupuję olej zalecany przez Hyundaia u stałego (opisywanego na forum dostawcy). Olej jest w 5l pojemnikach tak, że zawsze zostaje mi olej i mam fakturę więc jak co to mam materiał do badań i źródło zakupu.

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: krisman » 24 wrz 2018, 18:08

Graty można mieć swoje, ale muszą być zgodne z wymogami (OE) za to samowolna wymiana ich, to już niekoniecznie.
Po pierwsze, cena przeglądu małego i dużego (robocizna) powinna być w widocznym miejscu podana w ASO. Cena ta obejmuje wszystkie czynności standardowo występujące przy przeglądzie! Czyli wymianę oleju, filtrów, płynu hamulcowego ścieżkę diagnostyczną itp.
Po drugie, właśnie samodzielna wymiana może być powodem sporu, bo zawsze jest możliwość, że coś zrobi klient źle. Wiem że to banalne czynności, ale szybciej można zarzucić coś klientowi, niż po przekazaniu swoich części i wymianie przez ich mechanika.
Prawie zawsze kupuję własny olej i nigdy nie było z tym problemu zarówno przy wymianie jak i przy naprawach (w tym poważnej silnika) Olej musi jedynie spełniać normy podane w K. S. i nie musi być konkretnej marki.
"Jeden z warszawskich autoryzowanych serwisów: Nie wykonujemy przeglądów na powierzonych materiałach, a na pewno w takim przypadku klient nie otrzyma wpisu w książce gwarancyjnej. Jeżeli klient udokumentuje jakość powierzonych materiałów, możemy jedynie osobno dokonać wymiany poszczególnych filtrów lub czynności kontrolnych, lecz nie będzie to usługa „przegląd”. Jedyny element przy przeglądzie, który w wyjątkowych sytuacjach może dostarczyć klient to olej silnikowy. Jeśli według informacji na opakowaniu olej spełnia normy lepkości i specyfikacji. Jednak w takiej sytuacji klient nie otrzymuje rabatu ani na robociznę, ani na części."
Link do tekstu
https://www.auto-motor-i-sport.pl/porad ... SO,18683,3

Awatar użytkownika
rav
Posty: 1095
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:14
Auto: 1.6 GDI | Comfort + Navi
kolor: Biały miś

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: rav » 24 wrz 2018, 18:48

Co do wymiany oleju i filtra paliwa zgodzę się, że pewnie wolą jak przez nich przejdzie to już wymiana samemu filtra kabiny i powietrza nie powinna w jakikolwiek sposób im przeszkadzać.
Co tam można zrobić nie tak wkładając filtr jak kasetę do magnetowidu.
W życiu bym za to nie dał kasy mechanikowi.
To procedura prawie taka jak zalanie paliwa tyle, że dochodzi czas na otwarcie maski lub schowka

Dark Knight Rises


Awatar użytkownika
losiek
Posty: 273
Rejestracja: 10 mar 2018, 10:37
Lokalizacja: Żywiec
Auto: 1.6 GDI MT
kolor: phanthom black

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: losiek » 24 wrz 2018, 18:58

Tylko czy muszę kupić filtr kabinowy i powietrza oryginalny czy może być zamiennik?

Co do filtru powietrza w instrukcji jest napisane:
- Podczas wyjmowania wkładu filtra powietrza należy zachować ostrożność, aby kurz i brud nie dostały się do przewodu wlotowego powietrza. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzeń.
- Należy używać oryginalnych części Hyundai - zastosowanie nieoryginalnej części mogłoby spowodować uszkodzenie przepływomierza powietrza.

O filtrze kabinowym nic nie pisze, że ma być oryginał.

Wiem, że zamienniki pewnie niedużo się różnią od oe, ale ASO wszystkiego się może przyczepić potem.

Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 1243
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
Lokalizacja: 3-City
Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
kolor: White Sand
Kontakt:

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: RedDevil » 24 wrz 2018, 19:00

Może i wymiana filtra powietrza w Tucsonie jest prosta ale nie zawsze tak jest. W Stilo pomocny był kanał

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 273
Rejestracja: 10 mar 2018, 10:37
Lokalizacja: Żywiec
Auto: 1.6 GDI MT
kolor: phanthom black

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: losiek » 24 wrz 2018, 19:28


Awatar użytkownika
rav
Posty: 1095
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:14
Auto: 1.6 GDI | Comfort + Navi
kolor: Biały miś

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: rav » 24 wrz 2018, 19:42

Nie musisz wymieniać tych części w ASO i nie muszą to być oryginały.
Jak wolisz być jednak spokojny to zachowaj stary powietrza i włóż przed przeglądem

Mój poszedł do kosza choć wyglądał dobrze ale miał jednak z półtora roku.

Dark Knight Rises


Awatar użytkownika
kik
Posty: 143
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:37
Auto: 1,6 GDI MT
kolor: weit sand

Re: Przegląd po 30 tys. km

Post autor: kik » 24 wrz 2018, 19:48

Ja kupiłem oryginalne filtry z logo Hyundai i hologramami.

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków