No tak a jak do tego ma się system Start/Stop?wojto89 pisze: ↑24 mar 2021, 16:12@sp4 oczywiście, że tak. Nie chodzi też o samo stygnięcie turbiny, ale o to, że jak jedziesz dość dynamicznie to po dotarciu na miejsce turbinie zajmuje trochę czasu na zatrzymanie się... Jeżeli zgasisz od razu silnik to turbina traci smarowanie mimo, że dalej się porusza
Dlatego w aucie z turbo warto dać silnikowi parę chwil na parkingu
Ja jak dojeżdżam na miejsce postoju to już staram się nie przygazowywać i nie wchodzić na niepotrzebnie wyższe obroty
CZY ROZGRZEWAĆ SILNIK A JAK TAK TO JAK
Re: CZY ROZGRZEWAĆ SILNIK A JAK TAK TO JAK
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: CZY ROZGRZEWAĆ SILNIK A JAK TAK TO JAK
No właśnie i to jest tragedia... Podobno w nowszych, droższych markach montują dodatkowy układ podtrzymania smarowania turbiny, ale jak tego nie ma to ja bym start/stop zawsze wyłączał...
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lip 2019, 11:49
- Lokalizacja: Koło
- Auto: 1.6 GDI BLUEDRIVE COMFORT 2W 2019
- kolor: Biały
Re: CZY ROZGRZEWAĆ SILNIK A JAK TAK TO JAK
Ciekawe jak to jest w hybrydach kiedy silnik elektryczny się włączy a spalinowy wyłączy.
Re: CZY ROZGRZEWAĆ SILNIK A JAK TAK TO JAK
'Zimnym "autem jezdzimy na średnich obrotach z rozgrzewanie silnika lub chłodzenie wnętrza klimatyzacją latem na postoju można dostać mandat .Chłodzenie turbiny [w moim dizlu auto 10 lat 1.5 dci] tylko po dłuższej trasie ,turbinie ze zmienną geometrią nic nie dolega.
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: CZY ROZGRZEWAĆ SILNIK A JAK TAK TO JAK
Turbiny teraz mają systemy smarowania po wyłączeniu silnika.
Wysłane z mojego J23 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego J23 przy użyciu Tapatalka