P0473, P2002

Frix88
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2019, 13:42
Auto: 2,0 CRDi
kolor: Czarny

P0473, P2002

Post autor: Frix88 » 23 lut 2019, 21:26

Cześć. Posiadam Hyundaia Tucson 2.0 CRDi 140 KM. Mam problem z autem a dokładnie bardzo mi muli jakby turbo się zablokowało i więcej niż 3 tysiące obrotów nie chce iść jak nacisnęłam na gaz. Tak się dzieje przy postoju i w trakcie jazdy. Po podpięciu do komputera pokazalo błąd P0473 i P2002. (P0473- czujnik różnicy ciśnienia) został wymieniony 01.2019 ale na używany a kod ( P2002- problem z wypalaniem DPF) filtr w 06.2018 został wymieniony na nowy. Czy mógł się zapchać filtr czy problem siedzi gdzie indziej? Może ktoś miał ten problem. A i świeciła się lampka check lub mrogala i gasło.

Awatar użytkownika
Htwr
Posty: 606
Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.6 GDI
kolor: Phantom Black

Re: P0473, P2002

Post autor: Htwr » 24 lut 2019, 16:59

Frix88 pisze:
23 lut 2019, 21:26
Cześć. Posiadam Hyundaia Tucson 2.0 CRDi 140 KM. Mam problem z autem a dokładnie bardzo mi muli jakby turbo się zablokowało i więcej niż 3 tysiące obrotów nie chce iść jak nacisnęłam na gaz. Tak się dzieje przy postoju i w trakcie jazdy. Po podpięciu do komputera pokazalo błąd P0473 i P2002. (P0473- czujnik różnicy ciśnienia) został wymieniony 01.2019 ale na używany a kod ( P2002- problem z wypalaniem DPF) filtr w 06.2018 został wymieniony na nowy. Czy mógł się zapchać filtr czy problem siedzi gdzie indziej? Może ktoś miał ten problem. A i świeciła się lampka check lub mrogala i gasło.
Jeśli był problem z wypalaniem DPF i filtr ten został wymieniony, to według mnie usunąłeś tylko efekt końcowy, a nie samą przyczynę. Dlaczego filtr został wymieniony : nie dopalał się, był zapchany, był fizycznie uszkodzony ? Ja bym się raczej na tym skupił. Druga rzecz - różnicówka ciśnienia. Jeśli wymieniłeś tę część na używaną, to nie ma pewności, że sprawną. Tym bardziej, żeby było to miesiąc temu. >> wymień na inną używkę lub nowy, ewentualnie namierz inny egzemplarz takiego Tucsona i poproś o pożyczenie.
BTW >>> czy po odcięciu mocy w okolicach 3 tys obrotów auto było gaszone i po ponownym odpaleniu było ok do ponownego dojścia do tego momentu ?
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black

Frix88
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2019, 13:42
Auto: 2,0 CRDi
kolor: Czarny

Re: P0473, P2002

Post autor: Frix88 » 24 lut 2019, 21:17

Filtr został wymieniony ponieważ mechanik stwierdził, że trzeba go wymienić bo nie idzie go wyczyścić komputerowo ani pod dużym ciśnieniem wody. Jak kasowałem błąd p0473 to od razu wchodził na obroty po 5 sek zaś się zablokowało wszedł w tryb awaryjny i wyskoczył błąd p0473 i p2002. Na zimnym silniku auto normalnie jeździło jak tylko się zagrzał to tracił moc.

Awatar użytkownika
Htwr
Posty: 606
Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.6 GDI
kolor: Phantom Black

Re: P0473, P2002

Post autor: Htwr » 24 lut 2019, 22:11

Frix88 pisze:
24 lut 2019, 21:17
Filtr został wymieniony ponieważ mechanik stwierdził, że trzeba go wymienić bo nie idzie go wyczyścić komputerowo ani pod dużym ciśnieniem wody. Jak kasowałem błąd p0473 to od razu wchodził na obroty po 5 sek zaś się zablokowało wszedł w tryb awaryjny i wyskoczył błąd p0473 i p2002. Na zimnym silniku auto normalnie jeździło jak tylko się zagrzał to tracił moc.
Z filtrem OK > W Fordach np. też jest tak, że jak po podłączeniu IDS pisze, że jest zbyt mocno zapchany, to kończy się robotę i pozostaje wycięcie. Nie mam pojęcia jak się mają te Twoje błędy do całej sytuacji. Czytałeś zwykłym skanerem, czy np. GScan-2, który z zasady jest przeznaczony przede wszystkim do aut typu Korea-Azja ? To też może mieć znaczenie...

Co do błędów, Autodata podaje takie opisy :
P0473-Czujnik ciśnienia spalin - sygnał wejściowy za wysoki
p-2002-Filtr cząstek sadzy, rząd cylindrów 1 - sprawność poniżej wartości progowej

O ile temat filtra jest raczej jasny, to ten pierwszy (P0473) może być również związany z instalacją (np. zwarcie do masy), ale tego bez dobrego elektryka, który przemierzy instalację raczej nie ruszysz.
Mogę Ci te błędy sprawdzić w pracy we wtorek, być może Gscan ma w bazie jakiś szerszy opis, ale nie jestem pewien, czy jest tam wyszukiwanie po numerze błędu...
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black

Frix88
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2019, 13:42
Auto: 2,0 CRDi
kolor: Czarny

Re: P0473, P2002

Post autor: Frix88 » 25 lut 2019, 11:58

Mam Delphi skaner sprawdzony. Jeszcze raz sprawdze temperature na katalizatorze czy rośnie czy coś się w ogóle dzieje. Chce też ściągnąć DPF i odpalić silnik i sprawdzić czy bd kopicil na czarno.

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: P0473, P2002

Post autor: krisman » 25 lut 2019, 14:04

A sprawdzałeś wężyki dochodzące do czujnika DPF różnicy ciśnienia, czy nie uszkodzone lub zapchane?
EGR czysty?
W ECU wczesniej nic nie było wgrywanie/zmieniane mapy?
Masz od nowości czy po kimś to auto?

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka


Frix88
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2019, 13:42
Auto: 2,0 CRDi
kolor: Czarny

Re: P0473, P2002

Post autor: Frix88 » 26 lut 2019, 0:53

Wężyki są ok, EGR jest nowy i był czyszczony tak że jest ok, w ECU też nic nie było robione. Takie cyrki zaczęły się robić po wymianie DPF. Zastanawiam się czy DPF jest do tej mocy silnika dobrany.

Frix88
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2019, 13:42
Auto: 2,0 CRDi
kolor: Czarny

Re: P0473, P2002

Post autor: Frix88 » 27 lut 2019, 9:30

Cześć forumowicze. Wczoraj jechałem Tucsonem i po chwili się odblokował i jechał normalnie. Po jakimś czasie zaś się zablokowało jakby nie umiał wypalić sadzy w DPFie. Jeszcze coś mu się przypomniało że auto jak było zimne to jeździł normalnie jak się trochę silnik zagrzał wszedł w tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: P0473, P2002

Post autor: krisman » 27 lut 2019, 12:35

No ale po wymianie nie należy "wgrać " DPF do ECU?
Ty masz model TLE czy JM? (Stary czy nowy model) bo jak JM to sporo jest info ba HKP.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Frix88
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2019, 13:42
Auto: 2,0 CRDi
kolor: Czarny

Re: P0473, P2002

Post autor: Frix88 » 27 lut 2019, 12:51

Mam wersje JM. Ok

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków