Stan oleju
Stan oleju
Proszę o odpowiedź głównie właścicieli 1,7 z DCT. Ile macie oleju na bagnecie kilka minut po zgaszeniu, a ile po dwóch dniach stania. U mnie różnica 5 cm i to ponad F. Jestem 2 tys km po wymianie.
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Stan oleju
Jak stan oleju w dieslu sie podnosi to przy nowym aucie powiedziałbym, że to filtr cząstek stałych tzw. DPF. Ja bym szedł w ta stronę bo za młody na uszczelkę pod głowica. Nie kopci na biało? Nie ubywa płynu chłodniczego?
Noech sie jeszcze właściciele tego silnika wypowiedzą
Noech sie jeszcze właściciele tego silnika wypowiedzą
Re: Stan oleju
Jak wypala się DPF to wzrasta stan oleju, bo dostaje się do niego paliwo, sytuacja bardzo niebezpieczna, i trzeba to bardzo często kontrolować. Kiedy zauważysz za duży stan, to trzeba wymienić olej.
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Stan oleju
To może ja zacznę tą wieczną internetową dyskusję o tym jak sprawdzać olej. Mnie zawsze uczono, że trzeba auto postawić na równej nawierzchni, nie pod skosem czy na górce, a potem sprawdzać olej na kompletnie zimnym silniku. Najlepiej np. po nocy
Znajomy w Magdzie, która miała spore problemy z DPFem, wiecznie sie wkurzał bo przy wymianach w serwisie zalewali mu olej prawie na full i po 2000 wymieniał znowu bo podnosil sie poziom oleju. Myśle że jego serwis mógł to robić umyślnie, częściej mieli klienta
Znajomy w Magdzie, która miała spore problemy z DPFem, wiecznie sie wkurzał bo przy wymianach w serwisie zalewali mu olej prawie na full i po 2000 wymieniał znowu bo podnosil sie poziom oleju. Myśle że jego serwis mógł to robić umyślnie, częściej mieli klienta
Re: Stan oleju
U nas w instrukcji piszą, by sprawdzać kilka minut po zgaszeniu - jak mnie pamięć nie myli.
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Stan oleju
Faktycznie, właśnie sprawdziłem, instrukcja mówi, że należy rozgrzać olej do normalnej temperatury pracy, wyłączyć silnik, odczekać 5 minut i dopiero sprawdzać
Instrukcja mówi też żeby uzupełniać do poziomu full, ale w dieslach z DPFem raczej nie polecam
Instrukcja mówi też żeby uzupełniać do poziomu full, ale w dieslach z DPFem raczej nie polecam
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Stan oleju
W naszych silnikach, jeśli stoi auto dłużej, to nawet w benzynie jest wyższy stan. Należy sprawdzać właśnie m/w ok. 5 min po wyłączeniu silnika i oczywiście na płaskim
- wojto89
- Posty: 1509
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
- kolor: Coliseum Gray
Re: Stan oleju
A ja sie dziwiłem,jak sprawdzałem w swoim przy oglądaniu, kto tak oleju napompowal, a to na zimnym było. Już sie bałem ze coś nie tak
Re: Stan oleju
Mam 1,7 7DCT. Kilka dni temu przed dłuższą podróżą sprawdzałem olej po 2 dniach postoju - jakieś pół cm ponad F.
Przed chwilą sprawdziłem po 5, 6 minutach od zakończenia jazdy - jakieś pół cm poniżej F. Różnica 1- 1,5 cm. Olej Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30, 4 tysiące po wymianie. Przebieg koło 19 tysięcy. Pomiędzy oznaczeniami max i min na bagnecie jest coś około 3 cm.
Przed chwilą sprawdziłem po 5, 6 minutach od zakończenia jazdy - jakieś pół cm poniżej F. Różnica 1- 1,5 cm. Olej Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30, 4 tysiące po wymianie. Przebieg koło 19 tysięcy. Pomiędzy oznaczeniami max i min na bagnecie jest coś około 3 cm.
Re: Stan oleju
Chłopaki sprawdzać olej po wymianie w serwisie ,ja ostatnio wymienialem i mechanik nalal litr za dużo bo sie pomylił na drugi dzień jechałem bo musieli od pompowac