Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
- Htwr
- Posty: 606
- Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.6 GDI
- kolor: Phantom Black
Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Temat był na starym forum, ale teraz nikt mnie już tam nie chce;)
W każdym razie dojechałem w końcu do serwisu. Nie wiem czy to pocieszające, ale odpaliłem auto testowe z tym samym silnikiem i może odrobinę ciszej, ale ten dźwięk też tam jest... Może po prostu niektórzy go nie słyszą. Czekam zatem na to czy się cokolwiek zmieni i jak coś będę się przypominał w przyszłości
Tak na marginesie - nie zauważyłem przy odbiorze około 1 cm zdrapki nad zegarami.
Problem w tym, że nie jest ona na przedniej części (bananie), tylko na głównej konsoli, a tego nie chciałbym demontować nawet, gdyby mi to proponowali, bo zaraz by wszystko trzeszczało.
Mimo wszystko w ramach rekompensaty dostałem pierwszy przegląd za 1 zł. Naprawdę miłe zaskoczenie i ukłony w stronę Auto Art Jaremko. Dla nich to może niewiele, dla mnie ma znaczenie !
W każdym razie dojechałem w końcu do serwisu. Nie wiem czy to pocieszające, ale odpaliłem auto testowe z tym samym silnikiem i może odrobinę ciszej, ale ten dźwięk też tam jest... Może po prostu niektórzy go nie słyszą. Czekam zatem na to czy się cokolwiek zmieni i jak coś będę się przypominał w przyszłości
Tak na marginesie - nie zauważyłem przy odbiorze około 1 cm zdrapki nad zegarami.
Problem w tym, że nie jest ona na przedniej części (bananie), tylko na głównej konsoli, a tego nie chciałbym demontować nawet, gdyby mi to proponowali, bo zaraz by wszystko trzeszczało.
Mimo wszystko w ramach rekompensaty dostałem pierwszy przegląd za 1 zł. Naprawdę miłe zaskoczenie i ukłony w stronę Auto Art Jaremko. Dla nich to może niewiele, dla mnie ma znaczenie !
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Tą usterkę dobry zakład detailer'ski zrobi bez śladu za ok.100zł
Co do dźwięku, nie jest czasem tak, że wcześniej jeździłeś na rozrządzie paskowym?
Co do dźwięku, nie jest czasem tak, że wcześniej jeździłeś na rozrządzie paskowym?
- Htwr
- Posty: 606
- Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.6 GDI
- kolor: Phantom Black
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Całe życie na pasku śmigałem.
Skoro za 100 zł, to biorąc pod uwagę przegląd, który mi zaoferowali, jestem - będę - zadowolony;)
Skoro za 100 zł, to biorąc pod uwagę przegląd, który mi zaoferowali, jestem - będę - zadowolony;)
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Więc nie dziwię się, że masz mieszane uczucia z dźwiękami generowanymi przez łańcuch.
- Htwr
- Posty: 606
- Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.6 GDI
- kolor: Phantom Black
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Czyli nie powinienem się obawiać i dalej spokojnie jeździć ?
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Wiesz, na klawiaturze tego nie usłyszymy. Dobrze by było, z kimś z identyczną konfiguracją porównać i to wiele może pomóc.
Na pewno paskowe są zdecydowanie cichsze.
Na pewno paskowe są zdecydowanie cichsze.
- Htwr
- Posty: 606
- Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.6 GDI
- kolor: Phantom Black
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
No właśnie na jednym wydawało mi się, że nie słyszałem, a w tym salonowym, który odpalałem dzisiaj taki sam dźwięk było słychać. Nic się nie urywa, pali normalnie, jedzie, tylko tankować trzeba.
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:29
- Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 177 KM
- kolor: Lunar Silver
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
Te silniki benzynowe GDI trzeba przyznać mają specyficzną charakterystykę pracy.Szczególnie jest to słyszalne niestety na zimnym silniku
https://www.youtube.com/watch?v=Z0RIZqdl-Do
Zwróciłem na to uwagę podczas jazdy testowej.Póki się ten 1.6GDI 130 KM nie rozgrzał był słyszalny w kabinie taki nierównomierny cykl pracy tego silnika.Jednak pózniej na biegu jałowym to już błoga cisza
Wielka szkoda, że w Polsce jest niedostępny w Tucsonie zwykły silnik 2.0 MPI 150 KM ze zwykłym 6 biegowym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym tak jak ma to miejsce na rynku rosyjskim.
https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=18m36s
Kultura pracy tego silnika jest inna z racji wielopunktowego wtrysku paliwa MPI niż silnika GDI z wtryskiem bezpośrednim
https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=13m11s
https://youtu.be/IAoojqEpdCE?t=14m16s
https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=7m59s
https://www.youtube.com/watch?v=Z0RIZqdl-Do
Zwróciłem na to uwagę podczas jazdy testowej.Póki się ten 1.6GDI 130 KM nie rozgrzał był słyszalny w kabinie taki nierównomierny cykl pracy tego silnika.Jednak pózniej na biegu jałowym to już błoga cisza
Wielka szkoda, że w Polsce jest niedostępny w Tucsonie zwykły silnik 2.0 MPI 150 KM ze zwykłym 6 biegowym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym tak jak ma to miejsce na rynku rosyjskim.
https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=18m36s
Kultura pracy tego silnika jest inna z racji wielopunktowego wtrysku paliwa MPI niż silnika GDI z wtryskiem bezpośrednim
https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=13m11s
https://youtu.be/IAoojqEpdCE?t=14m16s
https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=7m59s
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
MPI ma jeszcze inne zalety, a największą, że nagar nie odkłada się na zaworach tak jak w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, a i gaz łatwo i tanio wtedy założyć dla fanów tego paliwa. Niestety jest mniej wydajny, co za tym idzie "czysty" i tu pies pogrzebany.
Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów
co do tego zadrapania , nie wymienili na nowy plastik ? mnie by to wkurzało , i widać że nie mają odpowiednich narzędzie do rozbiórki ... normalnie amatorzy Ci robili to auto tak bym powiedział