Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Awatar użytkownika
Htwr
Posty: 606
Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.6 GDI
kolor: Phantom Black

Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: Htwr » 15 mar 2018, 22:53

Temat był na starym forum, ale teraz nikt mnie już tam nie chce;)
W każdym razie dojechałem w końcu do serwisu. Nie wiem czy to pocieszające, ale odpaliłem auto testowe z tym samym silnikiem i może odrobinę ciszej, ale ten dźwięk też tam jest... Może po prostu niektórzy go nie słyszą. Czekam zatem na to czy się cokolwiek zmieni i jak coś będę się przypominał w przyszłości ;)
Tak na marginesie - nie zauważyłem przy odbiorze około 1 cm zdrapki nad zegarami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Problem w tym, że nie jest ona na przedniej części (bananie), tylko na głównej konsoli, a tego nie chciałbym demontować nawet, gdyby mi to proponowali, bo zaraz by wszystko trzeszczało.
Mimo wszystko w ramach rekompensaty dostałem pierwszy przegląd za 1 zł. Naprawdę miłe zaskoczenie i ukłony w stronę Auto Art Jaremko. Dla nich to może niewiele, dla mnie ma znaczenie !
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: krisman » 15 mar 2018, 23:00

Tą usterkę dobry zakład detailer'ski zrobi bez śladu za ok.100zł
Co do dźwięku, nie jest czasem tak, że wcześniej jeździłeś na rozrządzie paskowym?

Awatar użytkownika
Htwr
Posty: 606
Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.6 GDI
kolor: Phantom Black

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: Htwr » 15 mar 2018, 23:11

Całe życie na pasku śmigałem.
Skoro za 100 zł, to biorąc pod uwagę przegląd, który mi zaoferowali, jestem - będę - zadowolony;)
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: krisman » 15 mar 2018, 23:25

Więc nie dziwię się, że masz mieszane uczucia z dźwiękami generowanymi przez łańcuch.

Awatar użytkownika
Htwr
Posty: 606
Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.6 GDI
kolor: Phantom Black

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: Htwr » 15 mar 2018, 23:40

Czyli nie powinienem się obawiać i dalej spokojnie jeździć ?
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: krisman » 16 mar 2018, 0:47

Wiesz, na klawiaturze tego nie usłyszymy. Dobrze by było, z kimś z identyczną konfiguracją porównać i to wiele może pomóc.
Na pewno paskowe są zdecydowanie cichsze.

Awatar użytkownika
Htwr
Posty: 606
Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.6 GDI
kolor: Phantom Black

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: Htwr » 16 mar 2018, 0:56

krisman pisze:
16 mar 2018, 0:47
Wiesz, na klawiaturze tego nie usłyszymy. Dobrze by było, z kimś z identyczną konfiguracją porównać i to wiele może pomóc.
Na pewno paskowe są zdecydowanie cichsze.
No właśnie na jednym wydawało mi się, że nie słyszałem, a w tym salonowym, który odpalałem dzisiaj taki sam dźwięk było słychać. Nic się nie urywa, pali normalnie, jedzie, tylko tankować trzeba.
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black

mad
Posty: 450
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:29
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 177 KM
kolor: Lunar Silver

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: mad » 16 mar 2018, 11:07

Te silniki benzynowe GDI trzeba przyznać mają specyficzną charakterystykę pracy.Szczególnie jest to słyszalne niestety na zimnym silniku :(

https://www.youtube.com/watch?v=Z0RIZqdl-Do

Zwróciłem na to uwagę podczas jazdy testowej.Póki się ten 1.6GDI 130 KM nie rozgrzał był słyszalny w kabinie taki nierównomierny cykl pracy tego silnika.Jednak pózniej na biegu jałowym to już błoga cisza 8-)
Wielka szkoda, że w Polsce jest niedostępny w Tucsonie zwykły silnik 2.0 MPI 150 KM ze zwykłym 6 biegowym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym tak jak ma to miejsce na rynku rosyjskim.

https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=18m36s

Kultura pracy tego silnika jest inna z racji wielopunktowego wtrysku paliwa MPI niż silnika GDI z wtryskiem bezpośrednim ;)

https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=13m11s

https://youtu.be/IAoojqEpdCE?t=14m16s

https://youtu.be/bgzEHhxKYKE?t=7m59s

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: krisman » 16 mar 2018, 17:28

MPI ma jeszcze inne zalety, a największą, że nagar nie odkłada się na zaworach tak jak w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, a i gaz łatwo i tanio wtedy założyć dla fanów tego paliwa. Niestety jest mniej wydajny, co za tym idzie "czysty" i tu pies pogrzebany.

Awatar użytkownika
gdyl
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2018, 18:53
Auto: Hyundai TUCSON
kolor: Black

Re: Świst, pisk z silnika 1500-3000 obrotów

Post autor: gdyl » 16 mar 2018, 18:21

co do tego zadrapania , nie wymienili na nowy plastik ? mnie by to wkurzało , i widać że nie mają odpowiednich narzędzie do rozbiórki ... normalnie amatorzy Ci robili to auto tak bym powiedział

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków