Amerykanski Tucson w Europie

Awatar użytkownika
Sander
Posty: 156
Rejestracja: 30 paź 2019, 8:36
Lokalizacja: Trojmiasto
Auto: 1,6 T-GDI, 7DCT, AWD, Limited Ultimate
kolor: Ruby Wine Pearl

Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: Sander » 04 lis 2019, 14:58

Hej wszystkim

Jestem tu nowy, od praktycznie samej premiery, marze o lecz Tucsonie ale niestety (jeszcze) nie mam, chcialbym sciaganac z USA (Glownie ze wzgledu na inna game silników - 2.0 GDi) i staram sie zasiegnac informacji z czym trzeba sie liczyc - kolega z innego forum polecił tutaj sie zarejestrować i poczytać jako ze zdecydowanie wiecej jest klientow z Tucsami z US.

Tak tez zrobilem, natomiast czytam juz 3-ci dzien i zaczyna mi sie krecic w głowie :) pomyslalem wiec ze moze fajnie by bylo zrobic temat zbiorczy z tzw czesto zadawanymi pytaniami lub po prostu dzieleniem sie swoimi przygodami z użytkownikiem/przygotowaniem do użytkowania Tucsona z USA.

Wiec może zaczne tak luzno....

A wiec jak to wygląda, czy jest problem z częściami ?
Czy trzeba szukać magika elektryka (mam zerowe pojecie) do przerabiania kostek, świateł itp
Co np nie działa po adaptacji do EU (Na innym forum wyczytałem ze doświetlanie zakretów?).
Jak to jest z tym radiem?
Ile was kosztowały przeróbki (rząd kosztów)?
Jak wyglada dalsza eksploatacja tego cudeńka, oleje, filtry klima?
Co was najbardziej zaskoczyło/zabolało :D

Mam nadzieje ze moderatorzy mnie nie zabiją :)

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: wojto89 » 04 lis 2019, 18:18

No to ja zacznę bo chyba byłem pierwszym właścicielem Tucsona z USA na tym forum :P

AD 1. Z częściami nie ma problemu, praktycznie wszystko pasuje z wersji europejskiej, jeżeli jest coś innego jak np. filtr kabinowy to łatwo go dostać bo pasuje z innych modeli Hyundaia. Nie wiem jak będzie z osprzętem silnika 2.0 gdi no bo u nas taka wersja nie wychodziła, no chyba że podobnie od innego modelu Hyundaia będzie wszystko pasowało (może starszego...)

AD 2. Jeżeli chodzi o świtała to ja przednie wymieniłem na europejskie, podpinasz i wszystko działa oprócz doświetlania zakrętów. Tym chce się zająć bo pewnie można to załatwić jakimś dodatkowym modułem. Tylne światła mają pomarańczowe kierunki więc nie trzeba wymieniać. Tylne światła przeciwmgłowe kupisz w internecie a elektryk dorobi Ci kabelek i zamontuje dodatkowy włącznik. Wystarczy włożyć je w miejsce odblasków z tyłu i sprawa załatwiona :)

AD 3 i 4. Oprócz doświetlania zakrętów nie ma jeszcze chyba nikogo kto by przerabiał radio z USA tak, żeby działało w EU. Jedyna opcja to wymiana całej stacji na europejskie, ale w moim roczniku Tucson miał dodatkowe głośniki, których nie było w wersji EU i chyba nie do końca dawało się to tak zrobić. Poza tym, radio z USA już od 2016 miało możliwość instalacji Android Auto więc nawigacja i muzyka nie była problemem. Do strojenia radia tylko w nieparzystych częstotliwościach też można się przyzwyczaić lub przerzucić na radio internetowe przez Android Auto :)

Ad 5. Jedną lampę przednią miałem zbitą więc stwierdziłem, że kupię dwie, koszt około 1000-1200 sztuka za używaną, zależy jak Ci się uda znaleźć w necie. Światło przeciwmgielne tylne z tego co pamiętam około 200 sztuka, halogen przedni i światło dzienne przednie też coś około 200-250 sztuka.
Podobno można zmienić kąt świecenia świateł ale ja tego nie robiłem, może ktoś inny się wypowie :)

Ad 6. Eksploatacja jak każdego innego, do 1.6 T-gdi nie miałem problemu z żadnymi częściami ani olejami, nawet dostałem olej do skrzyni, którego nie widziałem w necie ale odpowiedni fachowiec załatwił

Ad 7. Co do ostatniego to chyba nic mnie nie zaskoczyło, byłem dość dobrze przygotowany do zakupu :) jedyne zaskoczenie to to, że w USA było radio z Android Auto, ale to zaskoczenie na plus więc nie wiem czy się liczy :D

Jak masz pytania to pisz, pewnie jeszcze sporo rzeczy przyjdzie Ci do głowy, a ja teraz też tak wszystkiego nie pamiętam :)

Cieszę się swoją Amerykańską Tośką już od 1,5 roku i jestem bardzo zadowolony z zakupu :)

Lech
Posty: 148
Rejestracja: 16 gru 2018, 18:07
Auto: Tucson Limited 1,6T 7DCT AWD
kolor: Black

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: Lech » 04 lis 2019, 20:50

No to i ja się dopiszę - jestem zadowolonym użytkownikiem Tucsona zza Wielkiej Wody :-) Obiema rękami podpisuję się pod tym, co pisał wojto89. Jedyne, co chciałbym dodać, to fakt, że oboje mamy silniki 1,6T. Ty natomiast jak widzę, podążasz w stronę silnika 2.0 bez turbiny. W Europie Tucsony chyba nie były sprzedawane z takimi silnikami - poprawcie mnie, jeśli się mylę. Możliwe natomiast, że te silniki były wykorzystywane w innych modelach Hyndaia. Piszę o tym w kontekście ewentualnego serwisu.

Awatar użytkownika
FredX
Posty: 899
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Auto: OUTLANDER III 2.0 CVT+ Lancer RalliArt
kolor: Black Pearl + Stone Cold
Kontakt:

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: FredX » 04 lis 2019, 23:17

No niestety ale chyba 2.0 GDi w Europie nie występował

Awatar użytkownika
Sander
Posty: 156
Rejestracja: 30 paź 2019, 8:36
Lokalizacja: Trojmiasto
Auto: 1,6 T-GDI, 7DCT, AWD, Limited Ultimate
kolor: Ruby Wine Pearl

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: Sander » 05 lis 2019, 9:01

Dzieki za szybkie odpowiedzi

To myslicie ze 2.0 bedzie ciezki w eksploatacji? Powiem szczerze ze myslalem ze to jest ta starsza konstrukcja hyundaia, u nas m.in napedza i40 ?

Nie ukrywam ze kierowałem się ekonomią, Jestem z pieknego trojmiasta = 90% eksploatacji bedzie do/z pracy, gdzie "jade" w korku (Niecale 20km = godzina czasem wiecej), obawiam sie ze turbo wykonczy moj portfel.

Jako ze nie bede jedynym uzytkownikiem (if you know what i mean...) czy w waszych Tośkach macie asystenta parkowania, ew. czujniki z przodu? Szukam po amerykanskich stronach i nigdzie nie moge znalezc takiej informacji (moze to standard?)

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: wojto89 » 05 lis 2019, 9:04

FredX pisze:
04 lis 2019, 23:17
No niestety ale chyba 2.0 GDi w Europie nie występował
Występował, ale nie było go w żadnym aucie zbliżonym wiekowo do Tucsona...

No chyba że do USA montowano tą starszą jednostkę używaną w i40, Kii Carens lub Kii Sportage produkowanej do 2016 (z tego co pamiętam)...

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: wojto89 » 05 lis 2019, 9:08

Myślę, że jeżeli chodzi o spalanie to 1.6 T-GDI wyjdzie podobnie jak 2.0 GDI. Jak olej będziesz zmieniał regularnie i dbał o turbinę (chłodzenie po trasie itp.) to nie powinno być żadnych problemów.

Z tego co pamiętam to w wersjach przed liftingiem tylko w wersji Limited z pakietem Ultimate były czujniki parkowania z tyłu. Ale wszystkie wersję mają kamerę cofania więc nie ma z tym problemów. W wersji USA nie składają się też lusterka, tam nie patrzy się na ułatwianie parkowania bo wszystkie auta są wielkie i raczej z parkowaniem nie ma problemu :P
Nie wiem jak jest w wersji po faceliftingu. A jaka Cię interesuje dokładnie?

Awatar użytkownika
Sander
Posty: 156
Rejestracja: 30 paź 2019, 8:36
Lokalizacja: Trojmiasto
Auto: 1,6 T-GDI, 7DCT, AWD, Limited Ultimate
kolor: Ruby Wine Pearl

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: Sander » 05 lis 2019, 10:01

wojto89 pisze:
05 lis 2019, 9:08
Myślę, że jeżeli chodzi o spalanie to 1.6 T-GDI wyjdzie podobnie jak 2.0 GDI. Jak olej będziesz zmieniał regularnie i dbał o turbinę (chłodzenie po trasie itp.) to nie powinno być żadnych problemów.
No wlasnie z tym spalaniem to nie wiem, wiadomo ze wszystko zalezy od sposobu jazdy, ale z "internetu" wynika ze 1.6t ma spalanie jakies 30% wieksze od 2.0 :cry:
wojto89 pisze:
05 lis 2019, 9:08
Z tego co pamiętam to w wersjach przed liftingiem tylko w wersji Limited z pakietem Ultimate były czujniki parkowania z tyłu. Ale wszystkie wersję mają kamerę cofania więc nie ma z tym problemów. W wersji USA nie składają się też lusterka, tam nie patrzy się na ułatwianie parkowania bo wszystkie auta są wielkie i raczej z parkowaniem nie ma problemu :P
Nie wiem jak jest w wersji po faceliftingu. A jaka Cię interesuje dokładnie?
Chodzilo mi o czujniki parkowania z przodu (lub ten bajer ze sam Ci parkuje rownolegle - moja prawie 10 lat jezdzi i dalej nie parkuje bo sie boi...)

Na wersje jeszcze zadna konkretna nie jestem zdecydowany, na pewno bede celowac w wyposazenie w stylu limited, jak sciagac to konkret, a nie korbo-tronic, myslalem tez o AWD, ale widze po aukcjach ktore minely ze wychodza nawet 10k drozej od 2WD

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: krisman » 05 lis 2019, 11:00

Czujniki w topowej wersji są (jak i kamera) asystent parkowania już chyba nie ( jest ale dla wersji EU)

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Amerykanski Tucson w Europie

Post autor: wojto89 » 05 lis 2019, 11:20

W przedlifcie z tego co pamiętam nie było czujników z przodu, asystenta parkowania tak jak pisze @krisman też nie było.

Bardziej mi chodziło o to czy chcesz Tuscona przed czy po liftingu?

Dziwna różnica cen bo dopłata do AWD było chyba 1600$...

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków