Hyundai Tucson 2021

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: krisman » 06 lip 2021, 7:18

Gratki

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
FredX
Posty: 898
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Auto: OUTLANDER III 2.0 CVT+ Lancer RalliArt
kolor: Black Pearl + Stone Cold
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: FredX » 06 lip 2021, 22:00

krisman pisze:
06 lip 2021, 7:18
GratkiObrazek

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
Merci ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ato
Administrator
Posty: 449
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:26
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 1,6 T-GDi 7DCT 4WD
kolor: white sand
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: Ato » 07 lip 2021, 18:26

bardzo ładne autko, gratuluję !
incastis omnia incasta

Awatar użytkownika
FredX
Posty: 898
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Auto: OUTLANDER III 2.0 CVT+ Lancer RalliArt
kolor: Black Pearl + Stone Cold
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: FredX » 08 lip 2021, 6:26

Ato pisze:
07 lip 2021, 18:26
bardzo ładne autko, gratuluję !
:D

mad
Posty: 450
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:29
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 177 KM
kolor: Lunar Silver

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: mad » 19 lip 2021, 10:33

FredX pisze:
13 cze 2021, 20:05
Powiem Ci tak , jeśli chodzi o jakość wnętrza , to nowy Tucson trochę odstaje od zamówionej przeze mnie Xceed , a macałem i jeździłem jednym drugim po dobre 2 godziny ,
To prawda ;)
Trzeba szczerze przyznać, że coś jest na rzeczy z tymi nowymi Kijankami
bo nowy Hyundai Tucson na tle nowego Sportage też wygląda jakoś biednie
a to przecież Hyundai ma być tym wyżej pozycjonowanym w koncernie :?
https://www.youtube.com/watch?v=HhO5RJ3X9NI
Szczególnie wnętrze w Kia robi lepsze wrażenie...
https://youtu.be/oLivsD9nd2o?t=32
...i wydaje się być bardziej dopracowane 8-)
https://youtu.be/HhO5RJ3X9NI?t=171
Mała rzecz a cieszy czyli kierunki w ledach z tyłu czego zabrakło w nowym Tucsonie :?
https://youtu.be/bjR7NXq7hJg?t=71
Jak będzie w Polsce czas pokaże ale wątpię żeby wersja europejska poza mniejszymi gabarytami
jakoś znacząco różniła się jakością i wyglądem od wersji azjatyckiej prezentowanej powyżej ;)

sp4
Posty: 43
Rejestracja: 25 lis 2020, 12:02
Auto: 1,6 T-gdi automat, Style
kolor: Biały

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: sp4 » 19 lip 2021, 19:36

mad pisze:
19 lip 2021, 10:33
FredX pisze:
13 cze 2021, 20:05
Powiem Ci tak , jeśli chodzi o jakość wnętrza , to nowy Tucson trochę odstaje od zamówionej przeze mnie Xceed , a macałem i jeździłem jednym drugim po dobre 2 godziny ,
To prawda ;)
Trzeba szczerze przyznać, że coś jest na rzeczy z tymi nowymi Kijankami
bo nowy Hyundai Tucson na tle nowego Sportage też wygląda jakoś biednie
a to przecież Hyundai ma być tym wyżej pozycjonowanym w koncernie :?
https://www.youtube.com/watch?v=HhO5RJ3X9NI
Szczególnie wnętrze w Kia robi lepsze wrażenie...
https://youtu.be/oLivsD9nd2o?t=32
...i wydaje się być bardziej dopracowane 8-)
https://youtu.be/HhO5RJ3X9NI?t=171
Mała rzecz a cieszy czyli kierunki w ledach z tyłu czego zabrakło w nowym Tucsonie :?
https://youtu.be/bjR7NXq7hJg?t=71
Jak będzie w Polsce czas pokaże ale wątpię żeby wersja europejska poza mniejszymi gabarytami
jakoś znacząco różniła się jakością i wyglądem od wersji azjatyckiej prezentowanej powyżej ;)
Pełna zgoda. Dlatego za 2 latka czeka mnie przesiadka z Tucsona na Sportage. Nowy Tucson jest dla mnie zbyt "awangardowy" inaczej pisząc zbyt azjatycki. Przednie światła i wiele innych elementów tego samochodu to dla mnie straszny obciach. Wiem, że to rzecz gustu ale dla mnie nowa Sprtage jest znacznie bardziej stonowana i europejska więc będzie zmiana z Hyundaia na Kia.

mad
Posty: 450
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:29
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 177 KM
kolor: Lunar Silver

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: mad » 20 lip 2021, 14:51

sp4 pisze:
19 lip 2021, 19:36
Pełna zgoda. Dlatego za 2 latka czeka mnie przesiadka z Tucsona na Sportage. Nowy Tucson jest dla mnie zbyt "awangardowy" inaczej pisząc zbyt azjatycki. Przednie światła i wiele innych elementów tego samochodu to dla mnie straszny obciach. Wiem, że to rzecz gustu ale dla mnie nowa Sprtage jest znacznie bardziej stonowana i europejska więc będzie zmiana z Hyundaia na Kia.
Sp4 mam takie same odczucia co do nowego Tucsona co Ty :)
O ile poprzednia generacja była wręcz genialna to ta najnowsza w porównaniu z poprzednikiem jest beznadziejna :roll:
Nie tego spodziewałem się po Hyundaiu i cały ten projekt to strzał w kolano :(

Niby też nie ma daszku nad zegarami ale ten kokpit po prostu wygląda 8-)
https://youtu.be/X5UBlggsaG8?t=529
Wnętrze nowego Tucsona wygląda przy tym wręcz groteskowo a przecież to bracia z tego samego koncernu
i to Hyundai ma być tym bardziej Premium ;)
Możliwości kamer i widok w 3D powalają na kolana :o
https://youtu.be/OyfOveZhn6g?t=1139
https://youtu.be/v9DQ1CtqLYc?t=161

kedar
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2021, 15:38
Auto: Tucson NX4 1.6 HEV 4WD
kolor: Phantom Black

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: kedar » 11 sie 2021, 17:13

Witam wszystkich!

Trochę niespodziewanie stałem się właścicielem Hyundaia. Nie planowałem zakupu koreańczyka tak samo jak wcześniej nie planowałem francuza, ale po roku poszukiwań zdecydowałem, że moim następnym samochodem będzie nowy Tucson. Sporo się o nim nasłuchałem i naczytałem - po 1.000 przejechanych kilometrów mam też chyba już własne zdanie na wiele tematów związanych z tym samochodem.


Design
Czy się podoba czy nie, to kwestia gustu. Faktem jest, że to design awangardowy i jako taki może szybko się znudzić. Jeśli ktoś lubi tradycyjne, ponadczasowe rzeczy, to Tiguan będzie na pewno lepszym wyborem. Mi nowy Tucson bardzo się podoba, choć widać, że niektóre wizjonerskie pomysły projektantów przedstawione w modelu koncepcyjnym stały się ofiarą księgowego. Najważniejszy z nich to chyba ten "ekranowy wodospad", który wyglądałby pięknie, gdyby faktycznie w całości był ekranem a nie ekranem zabudowanym panelem z guziczkami dotykowami. Z drugiej strony mam cały czas świadomość, że Tucson zaczyna się od 100.000 i kończy na 200.000 zł a taki na przykład Evoque, który nie idzie na żadne kompromisy i zachwyca przepięknym ekranem zaczyna się cenowo tam, gdzie Tucson się kończy. Całokształt do mnie jednak przemawia i nadal nie mogę się napatrzeć na ten samochód.

IMG_2065.JPG
foto
IMG_2065.JPG (379.82 KiB) Przejrzano 6875 razy

Spalanie
Nie jest źle. Bardzo dobrze też nie jest. W wersji hybrydowej pali 8.2 na autostradzie (120 - 130), w mieście w okolicach 6 litrów. To więcej niż RAV4, ale nadal rozsądnie jak na tak wysoki i ciężki samochód. Jeśli ktoś stawia na jak najniższe spalanie, to RAVka bardziej go ucieszy. U mnie RAV przegrał z innych powodów, ale też go brałem pod uwagę i uważam, że to świetny samochód.

Moc
Spotkałem się z opinią, że samochód jest ociężały. Nie jest. Wersja HEV do 100 km/h dobija po 7.5 sekundach. Mam świadomość, że nie kupowałem samochodu sportowego, jednak jest czym wyprzedzać. Wiem, że Tiguan z 2-litrowym silnikiem i 245 km jest znacznie żwawszy - znacznie więcej też pali i więcej kosztuje. Niemiecki rynek jest specyficzny, bo nadal ma fragmenty autostrad bez ograniczeń prędkości. Osiągi są na tym rynku ważne. Tucson to samochód, który największe sukcesy odnosi w Korei i USA. Tam jeździ się jednak trochę spokojniej. Oglądając testy z USA czy Korei nie słyszałem żadnych skarg dotyczący osiągów tego samochodu. Ja też się nie skarżę. Mówię to jednak jako osoba, dla której liczy się wygodna i bezproblemowa jazda a nie porównywanie osiągów z samochodami, które są wg mnie albo za drogie albo za dużo palą.

Piano Black
Tak, to zmora. Generalnie nie wygląda to tak źle. Zdjęcia robione komórką nie oddają tego efektu, bo z czerni robi się szary. Na żywo połysk dodaje samochodowi elegancji. Niestety czar pryska, gdy środkowa konsola i ekran są opalcowane i zakurzone. Szmatka z mikrofibry i spray do czyszczenia plastiku w schowku rozwiązują częściowo problem.

Dotykowe przyciski
Da się z tym żyć. W samochodach wypożyczonych to dramat, ale we własnym zna się na tyle ich ułożenie, że obsługiwanie klimatyzacji nie sprawia mi żadnych problemów. Zresztą to nie jest tak, że klimatyzacja wymaga jakiś regularnych zmian. To automat i raz wbite 21 stopni przeważnie pozostaje bez zmian. Rozumiem jednak argument, że fizyczne pokrętła są praktyczniejsze. Są.

Brak osłony ekranu wskaźników
Wszystko jest doskonale czytelne przy każdym świetle, o każdej porze dnia. Ekran wygląda ładnie, jest ostry, czytelny, nic się w nim nie odbija.


Fotele
Tu zdania są podzielone - niektórzy chwalą inni krytykują. Dla mnie są w porządku. Może to kwestia odpowiedniej regulacji? Fajna sprawą jest wentylacja foteli a wykonanie w skórze jest na wysokim poziomie.


Multimedia
Dają radę, ale Apple Car czy Android Auto powinny działać w nowym samochodzie bez kabelka. Nie działają i to jest słabe. Irytujący jest też widget po prawej stronie, który zabiera miejsce projekcji z telefonu. Powinna istnieć możliwość schowania tego widgetu. Głośniki Krell są w porządku. Nie skrzypią, nie trzeszczą, basy są w porządku, wysokie tony za bardzo dominują, ale to da się poprawić. Nie słyszałem jednak standardowych głośników, więc powstrzymam się od rekomendacji. Asystent głosowy po polsku jest do niczego, bo zna tylko kilka podstawowych komend. Po niemiecku jest lepiej, po angielsku całkiem w porządku - tu można nawet otwierać głosem szyby czy sterować klimatyzacją, Wersja polska działa offline, wersje popularniejszych języków w chmurze - stąd różnice.

Połączenie bluetooth błyskawiczne; integracja telefonu też bez zarzutów.

Nawigacja jest przeciętna. Na plus są dane o ruchu drogowym i w miarę szybkie działanie oraz korekta trasy, na minus bardzo nieudane wyszukiwanie (McDonald's Mogilany poprowadziło mnie do Mogilan, ale nie do McDonald'sa). Fabryczna nawigacja jest lepiej wkomponowana w ekrany Tucsona, więc dam jej jeszcze szansę.


Systemy bezpieczeństwa
Adaptacyjny tempomat wraz z utrzymaniem pasa robi wrażenie. Na drodze szybkiego ruchu możliwa jest jazda autonomiczna... do momentu gdy samochód przypomina, że nie jest do tego stworzony i każe złapać za kierownicę. Kierownicą trzeba faktycznie ruszyć a nie tylko dotknąć, bo brak tu czujników pojemnościowych (w Tiguanie są). Asystent jazdy po autostradzie bierze pod uwagę także ograniczenia prędkości i zakręty na drodze. Poza autostradami GPS niestety nie współpracuje z tempomatem - tu też Tiguan jest trochę bardziej zaawansowany. Co bardzo mi się podoba, to płynność zarówno tempomatu jak i asystenta utrzymania pasa ruchu. Tu nic sie nie dzieje gwałtownie, nic nie wyrywa kierownicy i nie szarpie. System wspomaga niczego nie narzucając. Jego działanie jest logiczne i obliczalne. Sprawdza się też wspaniale w korkach, ruszając autonomicznie lub dając znak, gdy poprzednik ruszył. Poza autostradami słabo działa rozpoznawanie ograniczeń prędkości a asystent utrzymywania pasa ruchu działa tylko na drogach z dobrze zaznaczonymi liniami pobocza i środka drogi.
System kamer 360 stopni sprawdza się dobrze i usprawiedliwia brak funkcji asystenta parkowania. System parkowania zdalnego jest fajnym bajerem, ale dla mnie nieużyteczny, bo nie działa na wzniesieniach (czyli na przykład na wąskich wyjeździe z garażu).

Samochód ma w najwyższej wersji ogromną ilość czujników i systemów asysty lub ostrzegania - nie będę wszystkiego wyliczał.


Apka
Jest i coś tam robi. Można zamknąć zdalnie samochód i zmienić jego ustawienia. Sama apka jest dosyć toporna i działa powoli... ale działa. Funkcja odnalezienia samochodu i sprawdzenia czy jest zamknięty przydaje się.


Porównanie
Patrząc na typ samochodu i jego cenę można go porównać z RAV4, Tiguanem, Hondą CRV, Kią Sportage czy Atecą. Nie można go porównywać z nadchodzącą Kią Sportage, bo tego samochodu jeszcze nie ma. Są fotki prasowe i krótkie filmiki na YT. Oczywiście, że każdy nadchodzący model będzie ciut nowocześniejszy, wydajniejszy, modniejszy, etc. Każdy będzie miał też swoje wady, które wychodzą dopiero po premierze. Porównywać można to co jest. Moim zdaniem zdecydowanie odstaje wyłącznie Honda, ale to może się zmienić. Ja zdecydowałem się na Tucsona, bo za znacznie mniej niż 200 tysięcy można kupić samochód z napędem na 4 koła, zelektryfikowanym układem napędowym, o dobrych osiągach, fajnym designie i topowym wyposażeniu. Tiguan cenowo wypadał gorzej, Ateca nie ma hybrydy a Honda i RAV4 są starszymi modelami.

Co mi się nie podoba
Jest kilka rzeczy, które mnie denerwują. Na przykład to że system nie zapamiętuje włączonej funkcji auto hold. Brakuje wyświetlacza przeziernego - choćby jako opcji. Wydaje mi się też, że dźwięki ostrzegawcze powinny mieć różną głośność. Ostrzeżenie o możliwej kolizji jest tak samo ciche jak przekroczenie środkowej linii drogi (bez kierunkowskazu). Szkoda też, że tempomat adaptacyjny nie uwzględnia danych z GPS poza autostradą. Powtórzę też narzekanie na brak bezprzewodowej integracji Apple Car Play.


To tyle moich wrażeń :-)

sp4
Posty: 43
Rejestracja: 25 lis 2020, 12:02
Auto: 1,6 T-gdi automat, Style
kolor: Biały

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: sp4 » 11 sie 2021, 20:06

kedar pisze:
11 sie 2021, 17:13
Witam wszystkich!

Trochę niespodziewanie stałem się właścicielem Hyundaia. Nie planowałem zakupu koreańczyka tak samo jak wcześniej nie planowałem francuza, ale po roku poszukiwań zdecydowałem, że moim następnym samochodem będzie nowy Tucson. Sporo się o nim nasłuchałem i naczytałem - po 1.000 przejechanych kilometrów mam też chyba już własne zdanie na wiele tematów związanych z tym samochodem.


Design
Czy się podoba czy nie, to kwestia gustu. Faktem jest, że to design awangardowy i jako taki może szybko się znudzić. Jeśli ktoś lubi tradycyjne, ponadczasowe rzeczy, to Tiguan będzie na pewno lepszym wyborem. Mi nowy Tucson bardzo się podoba, choć widać, że niektóre wizjonerskie pomysły projektantów przedstawione w modelu koncepcyjnym stały się ofiarą księgowego. Najważniejszy z nich to chyba ten "ekranowy wodospad", który wyglądałby pięknie, gdyby faktycznie w całości był ekranem a nie ekranem zabudowanym panelem z guziczkami dotykowami. Z drugiej strony mam cały czas świadomość, że Tucson zaczyna się od 100.000 i kończy na 200.000 zł a taki na przykład Evoque, który nie idzie na żadne kompromisy i zachwyca przepięknym ekranem zaczyna się cenowo tam, gdzie Tucson się kończy. Całokształt do mnie jednak przemawia i nadal nie mogę się napatrzeć na ten samochód.


IMG_2065.JPG


Spalanie
Nie jest źle. Bardzo dobrze też nie jest. W wersji hybrydowej pali 8.2 na autostradzie (120 - 130), w mieście w okolicach 6 litrów. To więcej niż RAV4, ale nadal rozsądnie jak na tak wysoki i ciężki samochód. Jeśli ktoś stawia na jak najniższe spalanie, to RAVka bardziej go ucieszy. U mnie RAV przegrał z innych powodów, ale też go brałem pod uwagę i uważam, że to świetny samochód.

Moc
Spotkałem się z opinią, że samochód jest ociężały. Nie jest. Wersja HEV do 100 km/h dobija po 7.5 sekundach. Mam świadomość, że nie kupowałem samochodu sportowego, jednak jest czym wyprzedzać. Wiem, że Tiguan z 2-litrowym silnikiem i 245 km jest znacznie żwawszy - znacznie więcej też pali i więcej kosztuje. Niemiecki rynek jest specyficzny, bo nadal ma fragmenty autostrad bez ograniczeń prędkości. Osiągi są na tym rynku ważne. Tucson to samochód, który największe sukcesy odnosi w Korei i USA. Tam jeździ się jednak trochę spokojniej. Oglądając testy z USA czy Korei nie słyszałem żadnych skarg dotyczący osiągów tego samochodu. Ja też się nie skarżę. Mówię to jednak jako osoba, dla której liczy się wygodna i bezproblemowa jazda a nie porównywanie osiągów z samochodami, które są wg mnie albo za drogie albo za dużo palą.

Piano Black
Tak, to zmora. Generalnie nie wygląda to tak źle. Zdjęcia robione komórką nie oddają tego efektu, bo z czerni robi się szary. Na żywo połysk dodaje samochodowi elegancji. Niestety czar pryska, gdy środkowa konsola i ekran są opalcowane i zakurzone. Szmatka z mikrofibry i spray do czyszczenia plastiku w schowku rozwiązują częściowo problem.

Dotykowe przyciski
Da się z tym żyć. W samochodach wypożyczonych to dramat, ale we własnym zna się na tyle ich ułożenie, że obsługiwanie klimatyzacji nie sprawia mi żadnych problemów. Zresztą to nie jest tak, że klimatyzacja wymaga jakiś regularnych zmian. To automat i raz wbite 21 stopni przeważnie pozostaje bez zmian. Rozumiem jednak argument, że fizyczne pokrętła są praktyczniejsze. Są.

Brak osłony ekranu wskaźników
Wszystko jest doskonale czytelne przy każdym świetle, o każdej porze dnia. Ekran wygląda ładnie, jest ostry, czytelny, nic się w nim nie odbija.


Fotele
Tu zdania są podzielone - niektórzy chwalą inni krytykują. Dla mnie są w porządku. Może to kwestia odpowiedniej regulacji? Fajna sprawą jest wentylacja foteli a wykonanie w skórze jest na wysokim poziomie.


Multimedia
Dają radę, ale Apple Car czy Android Auto powinny działać w nowym samochodzie bez kabelka. Nie działają i to jest słabe. Irytujący jest też widget po prawej stronie, który zabiera miejsce projekcji z telefonu. Powinna istnieć możliwość schowania tego widgetu. Głośniki Krell są w porządku. Nie skrzypią, nie trzeszczą, basy są w porządku, wysokie tony za bardzo dominują, ale to da się poprawić. Nie słyszałem jednak standardowych głośników, więc powstrzymam się od rekomendacji. Asystent głosowy po polsku jest do niczego, bo zna tylko kilka podstawowych komend. Po niemiecku jest lepiej, po angielsku całkiem w porządku - tu można nawet otwierać głosem szyby czy sterować klimatyzacją, Wersja polska działa offline, wersje popularniejszych języków w chmurze - stąd różnice.

Połączenie bluetooth błyskawiczne; integracja telefonu też bez zarzutów.

Nawigacja jest przeciętna. Na plus są dane o ruchu drogowym i w miarę szybkie działanie oraz korekta trasy, na minus bardzo nieudane wyszukiwanie (McDonald's Mogilany poprowadziło mnie do Mogilan, ale nie do McDonald'sa). Fabryczna nawigacja jest lepiej wkomponowana w ekrany Tucsona, więc dam jej jeszcze szansę.


Systemy bezpieczeństwa
Adaptacyjny tempomat wraz z utrzymaniem pasa robi wrażenie. Na drodze szybkiego ruchu możliwa jest jazda autonomiczna... do momentu gdy samochód przypomina, że nie jest do tego stworzony i każe złapać za kierownicę. Kierownicą trzeba faktycznie ruszyć a nie tylko dotknąć, bo brak tu czujników pojemnościowych (w Tiguanie są). Asystent jazdy po autostradzie bierze pod uwagę także ograniczenia prędkości i zakręty na drodze. Poza autostradami GPS niestety nie współpracuje z tempomatem - tu też Tiguan jest trochę bardziej zaawansowany. Co bardzo mi się podoba, to płynność zarówno tempomatu jak i asystenta utrzymania pasa ruchu. Tu nic sie nie dzieje gwałtownie, nic nie wyrywa kierownicy i nie szarpie. System wspomaga niczego nie narzucając. Jego działanie jest logiczne i obliczalne. Sprawdza się też wspaniale w korkach, ruszając autonomicznie lub dając znak, gdy poprzednik ruszył. Poza autostradami słabo działa rozpoznawanie ograniczeń prędkości a asystent utrzymywania pasa ruchu działa tylko na drogach z dobrze zaznaczonymi liniami pobocza i środka drogi.
System kamer 360 stopni sprawdza się dobrze i usprawiedliwia brak funkcji asystenta parkowania. System parkowania zdalnego jest fajnym bajerem, ale dla mnie nieużyteczny, bo nie działa na wzniesieniach (czyli na przykład na wąskich wyjeździe z garażu).

Samochód ma w najwyższej wersji ogromną ilość czujników i systemów asysty lub ostrzegania - nie będę wszystkiego wyliczał.


Apka
Jest i coś tam robi. Można zamknąć zdalnie samochód i zmienić jego ustawienia. Sama apka jest dosyć toporna i działa powoli... ale działa. Funkcja odnalezienia samochodu i sprawdzenia czy jest zamknięty przydaje się.


Porównanie
Patrząc na typ samochodu i jego cenę można go porównać z RAV4, Tiguanem, Hondą CRV, Kią Sportage czy Atecą. Nie można go porównywać z nadchodzącą Kią Sportage, bo tego samochodu jeszcze nie ma. Są fotki prasowe i krótkie filmiki na YT. Oczywiście, że każdy nadchodzący model będzie ciut nowocześniejszy, wydajniejszy, modniejszy, etc. Każdy będzie miał też swoje wady, które wychodzą dopiero po premierze. Porównywać można to co jest. Moim zdaniem zdecydowanie odstaje wyłącznie Honda, ale to może się zmienić. Ja zdecydowałem się na Tucsona, bo za znacznie mniej niż 200 tysięcy można kupić samochód z napędem na 4 koła, zelektryfikowanym układem napędowym, o dobrych osiągach, fajnym designie i topowym wyposażeniu. Tiguan cenowo wypadał gorzej, Ateca nie ma hybrydy a Honda i RAV4 są starszymi modelami.

Co mi się nie podoba
Jest kilka rzeczy, które mnie denerwują. Na przykład to że system nie zapamiętuje włączonej funkcji auto hold. Brakuje wyświetlacza przeziernego - choćby jako opcji. Wydaje mi się też, że dźwięki ostrzegawcze powinny mieć różną głośność. Ostrzeżenie o możliwej kolizji jest tak samo ciche jak przekroczenie środkowej linii drogi (bez kierunkowskazu). Szkoda też, że tempomat adaptacyjny nie uwzględnia danych z GPS poza autostradą. Powtórzę też narzekanie na brak bezprzewodowej integracji Apple Car Play.


To tyle moich wrażeń :-)
Super opinia. Rzetelna i treściwa. Nowy HT ma swoje wady ale też zalety. Dla jednych jego linia i parametry to plus dla innych minus. Myślę jednak, że przez swoją "wyrazistość" nie będzie samochodem obojętnym i akceptowalnym dla dużej ilości klientów tak jak Tiguan. W pewnym momencie skończy się grupa osób nim zainteresowanych nie jest bowiem samochodem o linii samochodu europejskiego lecz azjatyckiego.

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Hyundai Tucson 2021

Post autor: krisman » 12 sie 2021, 20:58

Żaden z wymienionych nie ma bezprzewodowo CP i AA ale łatwo to rozwiązać kupując dongle. Z CP nie ms najmniejszego problemu, na ten do AA trzeba czekać kilka miesięcy niestety.
W rav4 też Auto Hold muszę za każdym razem włączać, brak pamięci.






ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków