Strona 2 z 5

Re: Lista Julka

: 14 mar 2018, 18:13
autor: Julek
Będzie, będzie w nowej odslonie. Tylko troszkę czasu mi potrzeba. W weekend postaram się zamieścić.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Re: Lista Julka

: 14 mar 2018, 19:58
autor: madrid2012
Super :D

Re: Lista Julka

: 14 mar 2018, 22:40
autor: krisman
Julek, tylko błagam, nie przesadzaj :D Bo nikt auta nie odbierze :lol:

Re: Lista Julka

: 14 mar 2018, 23:09
autor: rav
Albo w tygodniu dealerzy będą mieli góra 2-3 wydania bo na jedno z listą będzie trochę im schodzić :)


Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Re: Lista Julka

: 18 mar 2018, 15:08
autor: Julek
Wielu z nas bagatelizuje odbiór auta, wstydzi się, lub co gorsza pod wpływem emocji zapomina o tym, aby auto, za które zapłacił ciężko zarobionymi przez siebie pieniędzmi należycie sprawdzić.
Niestety później traci się cenny czas aby udowadniać swoje racje, lub jeździ się z autem nie rzadko kilkanaście razy i zostawia je w ASO w celu pozbawienia go od wad.
Sam się przyznam, że nie chciałem robić "obciachu" i nie wszystko sprawdzałem. Po upływie kilku dni, przy pierwszym myciu, zauważyłem, że na klapie bagażnika, tam gdzie łączy się szyba z karoserią (gdzie jest wąska szpara) były widoczne gołym okiem (w świetle dziennym) pęcherze na lakierze. Skończyło się oddaniem auta na tydzień do serwisu i powtórnym malowaniem klapy. Gdybym to zauważył wcześniej, domagał bym się rekompensaty finansowej, albo wydaniem innego egzemplarza (i tak zresztą "wyżebrałem" walizkę z kosmetykami Hyundai, wartą kilkaset złotych).
Należy pamiętać, że poważniejsze usterki dyskwalifikują auto do odbioru. Nie dajcie się namówić, że teraz odbierzecie, a potem to naprawią i jakoś tam będzie. Nie odbierajcie auta z wadą, spiszcie protokół podając przyczynę oraz podajcie termin załatwienia sprawy przez dealera.
Przykładem późniejszych problemów jest glośna sprawa z partią aut z hałaśliwymi skrzyniami biegów w silnikach benzynowych z turbo (patrz - odpowiedni dział na forum) pokazuje bezradność naszych autoryzowanych serwisów oraz wmawianie klientom, że te typy tak mają i tak musi być. Sprawa do dzisiaj jest nie wyjaśniona, właściciele tracą nerwy, a wartość auta w przypadku sprzedaży spada o połowę. !


"Lista Julka"

W swoim interesie, odbierając nowe auto z salonu, sprawdź:

– nr silnika i nadwozia z dowodem rejestracyjnym czy się zgadza
– stan licznika <20 km (najczęściej <=10km) [nie może być więcej].
– samochód musi być umyty i stać w dobrze oświetlonym miejscu (najlepiej światło dzienne)
– czy nie ma rys (mikro rys) wgnieceń na lakierze, czy nie jest szorstki i nie ma dziwnych przebarwień czy kropek. Sprawdź czy nie ma pęcherzy na lakierze, zwłaszcza w miejscach styczności np. szyby z lakierem. U mnie w Tucsonie były pęcherze w wąskim wgłębieniu, gdzie kończy się tylna szyba, a łączy z karoserią. Wymagało to późniejszej naprawy).
– lakier na progach czy nie jest porysowany
– spasowanie elementów (równe przerwy)
– lakier wewnątrz drzwi przednich i tylnych (przy zamku zwłaszcza)
– sprawdź grubość lakieru miernikiem (można poprosić sprzedawcę o miernik)
– czy nie ma uszkodzeń w tapicerce (fotele i wykładzina pod dywanikami) bo tego gwarancja najczęściej nie obejmuje
– czy nie ma rys na desce rozdzielczej
– czy opony są nowe i czy wszystkie są takie same, sprawdzić ich wiek i jaki jest stan powietrza w oponach (często jak auto stoi długo na placu opony są za mocno dopompowywane. Brak późniejszej korekcji świadczy o braku przeglądu zerowego).
– sprawdzić szyby (numer seryjny/czy są te same daty). Jeżeli rok produkcji któreś z szyb jest inny, szyba mogła zostać uszkodzona we transporcie i wymieniona [nie tylko szyba]).
– wydech nie może mieć śladów korozji
– wycieraczki - zwłaszcza zimą i wiosną (często przymarzają w trakcie transportu i już się nie nadają do użytku po oderwaniu - nie zbierają wody, piszczą na mokro)
– czy klapa maski silnika po zamknięciu nie rusza sie
– czy tablice rejestracyjne są dobrze przymocowane
– czystość samochodu w środku
– stan podwozia i miejsc dla podnośników (czy nie ma wgnieceń)
– można poprosić o podniesienie samochodu i przyjrzeć sie spodowi
– czy szyby otwierają sie jednakowo szybko po stronie kierowcy i pasażera, to samo lusterka boczne
– czy nie ma otarć na tapicerce i rys i podważeń na plastikach co często się zdarza na kokpicie (były już takie przypadki)
– dla chcących: niech postawią auto na równym odcinku i zmierz metrem czy samochód równo stoi na wszystkich 4 kołach, niestety nie pierwszy raz się słyszy, że auto spadło jednym kołem z platformy i się skrzywiło
– czy drzwi zamykają się jednakowo (spadnięcie z lawety powoduje przestawienie słupka)
– wszystko musi działać (radio/nawigacja, klimatyzacja, klakson, spryskiwacze etc.)
– możesz zażyczyć sobie odpalenie auta lub nawet jazdę testową "wokół komina" (najlepiej na zimnym silniku). Auto musi chodzić cicho, nie mogą się z niego wydobywać dziwne dźwięki (patrz post z awaryjnymi skrzyniami biegów, które to hałasy było już słychać po wyjeździe z salonu). Otwórz maskę i sprawdź czy silnik jest zimny. Jeżeli rozgrzany - daje to do myślenia.
– czy są dywaniki samochodowe
– wyposażenie fabryczne – czy są: trójkąt, koło zapasowe lub zestaw naprawczy, klucz do kół, lewarek, gaśnica, itd

Re: Lista Julka

: 18 mar 2018, 20:05
autor: vanilla
Muszę się przyczepić.
Co jeśli auto dla klienta przyjeżdża do mnie z fabryki i ma np. 21 km przebiegu, a dodatkowo jeżdżąc u mnie po placu (plac, przeparkowywanie - czasem trzeba parokrotnie, serwis, myjnia, sala wydań etc) przejeżdża dodatkowe 1-3 km, to co mam zrobić? Cofnąć? bo "stan licznika <20 km (najczęściej <=10km) [nie może być więcej]".

Rzadko się to zdarza w przypadku aut z czeskiej fabryki, tam w większości przypadków przebieg przy wydaniu to 4-8 km, ale zdarzało się i 15-18, jednak w przypadku fabryki koreńskiej (elantra, i40 itd) standardem bywa dwójka z przodu.

Re: Lista Julka

: 18 mar 2018, 20:11
autor: losiek
Julek dobra robota. Lista na pewno przyda się w przyszłości przy kupnie auta. Wstyd się przyznać, ale przy kupnie mojego Tucsa mało co z niej sprawdziłem...

Re: Lista Julka

: 18 mar 2018, 20:25
autor: Julek
@vanilla, nie chodzi o drobne różnice. Bardziej chodzi czy auto nie zostało wcześniej "demonstrowane" klientom z uwagi na brak testowego z silnikiem wybranym przez klienta, na zasadzie "mamy takowe na placu, a nikt nie widzi to zapraszam".

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Re: Lista Julka

: 18 mar 2018, 20:30
autor: vanilla
Nie no bez jaj :D
Wizualnie zaprezentować można, ale przecież nikt nie jest głupi, żeby wyjechać niezarejestrowanym autem na ulicę (nawet na lewych tablicach) i ryzykować kolizją, a nie spotkałam się z testowaniem auta na dystansie kilkuset metrów po placu koło salonu, bo to nie miałoby żadnego sensu ;)

Re: Lista Julka

: 18 mar 2018, 20:37
autor: firefighter1
Z licznikiem zgadza się, odbierałem już kilka nowych i najmniej miałem 3km, najwiecej 5km. 18 czy 20km dałoby mi do myślenia.
Ja bym dodał sprawdzenie przedniej i tylnej szyby czy są odpryski. W obecnym mam takowe na przedniej szybie ale niestety nie jestem w stanie już udowodnić, że były zanim zacząłem użytkować pojazd. Na szczęście nie wpływa to na jazdę gdyż są tak małe rysy, że tylko w określonych warunkach je widać.
Nadal (IX 35 też tak miał) tylna klapa w wersji ręcznej nie zawsze zamknie się za pierwszym razem przy zbyt lekkim opuszczeniu. Szkoda, powinna taka masa sama powodować domknięcie.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk