Moja amerykańska Tosia

Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 1243
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
Lokalizacja: 3-City
Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
kolor: White Sand
Kontakt:

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: RedDevil » 15 lip 2018, 18:21

Ewentualnie niech pierwsza właścicielka odczepi VIN z swojego konta.
O ile masz do niej namiary.

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: krisman » 15 lip 2018, 18:30

Gorzej, jeśli szkoda całkowita w USA, wtedy może już nie być go w ewidencji. A u nich całkowita jest bardzo często.

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: wojto89 » 15 lip 2018, 19:43

@RedDevil dane mam jej, ale to ostateczność bo gdzieś na fb lub Twitterze musiałbym pisać

@Krisman nie było szkody całkowitej, byłoby to wpisane w dokumenty, dlatego też wybieram się do serwisu, żeby sprawdzić czy da rade wznowić gwarancję bo Hyundai Polska mi napisało, że nie ma możliwości tylko jak była szkoda całkowita :)

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: krisman » 15 lip 2018, 21:48

Ale warunkiem wznowienia gwarancji w przypadku szkody, jest naprawa w ASO przy użyciu części OE, i tu chyba pies pogrzebany.

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: wojto89 » 16 lip 2018, 6:58

Dziękujemy bardzo za Pana zgłoszenie.

W odpowiedzi na Pana pytanie pragniemy poinformować, że Gwarantem samochodu sprowadzonego z zagranicy jest dystrybutor kraju pochodzenia, w związku z czym samochód objęty jest gwarancją wówczas udzielaną przez dystrybutora. Zapisy w Książce Gwarancyjnej mogą się różnić w zależności od kraju pochodzenia samochodu. Gwarancja na samochody Hyundai obowiązuje przez cały okres, na jaki została udzielona przez Gwaranta. Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, kiedy samochód uległ kasacji i ubezpieczyciel orzekł szkodę całkowitą. Gwarancja obejmuje swoim zakresem pojazd i jest niezależna od zmiany właściciela, w związku z czym podlega przeniesieniu na kolejnego właściciela.
Oczywiście Autoryzowane Serwisy na terenie Polski oferują wykonanie przeglądów gwarancyjnych, a także ewentualnych napraw gwarancyjnych. Naprawy zostaną wykonane po uprzednim potwierdzeniu uprawnień gwarancyjnych u Gwaranta.
Pragniemy jednak zaznaczyć, że Autoryzowane Serwisy w Stanach Zjednoczonych korzystają z innych systemów diagnostycznych niż te stosowane w Europie, w związku z czym Autoryzowane Stacje Obsługi mogą nie mieć możliwości poprawnej diagnozy pojazdu.

W razie dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.


Z poważaniem,


Zespół Centrum Obsługi Klienta Hyundai Motor Poland
To przypominam raz jeszcze maila otrzymanego od Hyundai Polska 🙂
Nic nie wspominają o konieczności naprawy w serwisie, a części wszystkie są oryginalne 🙂
Zobaczymy, spróbować nic nie kosztuje, najwyżej sie przejadę i wrócę 😀

Właśnie widzę, że Hyundai trochę rozpędził sie z tymi systemami diagnostycznymi. Moj fachowiec dolewał benzynę i oczywiście nie przeczytał, że dokręcić korek na jeden klik tylko zrobił to na sile. Oczywiście włączył sie błąd silnika wspominany na tym korku. Nie miałem, żadnego serwisu Hyundaia w pobliżu wiec w tym samym miejscu, w którym sprawdzałem geometrię poprosiłem o diagnozę komputerową. Pan wziął komputer, podłączył i po 3 minutach przeczytał mi co to za błąd (po polsku oczywiście) a następnie go skasował. Błąd sie już nie pojawił 😛
Dodam, że nie byli to specjaliści od Hyundaia, przyjechałem do nich na tą geometrię a okazało się, że mają komputer, wiec co szkodziło spróbować 🙂

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: krisman » 16 lip 2018, 8:28

Odpowiedź jest zależna od sposobu zadnego pytania :D
"Jednocześnie, bezpłatne naprawy gwarancyjne samochodu mogą być wykonywane tylko w ASO. Oznacza to, że wszystkie awarie podzespołów objętych gwarancją należy zgłaszać do autoryzowanego serwisu."

"W przypadku stwierdzenia usterki lub niesprawności pojazdu,
Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt
w Autoryzowanej Stacji Obsługi Hyundai."
"4.4. Defektów oraz wszelkich konsekwencji spowodowanych:
• nieprzestrzeganiem wykonywania okresowych przeglądów,
włączając w to obsługę codzienną, zgodnie z Instrukcją Obsługi
Samochodu, Kartą Informacyjną Obsługi Serwisowej i Książką
Gwarancyjną,
• użyciem innych niż oryginalne części zamiennych, akcesoriów
oraz innych niż zalecane płynów eksploatacyjnych,
• wypadkami, nieodpowiednią konserwacją, samowolnymi zmianami
i modyfikacjami,
• użytkowaniem pojazdu niezgodnie z Instrukcją Obsługi
Samochodu,
• użytkowaniem pojazdu obciążonego masą większą niż
dopuszczalna,
naprawami i usługami poza Autoryzowaną Stacją Obsługi
Hyundai."

Tu masz książkę PL
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... mLjpAgtEiT

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: wojto89 » 16 lip 2018, 9:44

zobaczymy, przejadę się i zapytam :)

I tak muszę wpaść do nich zapytać o to czy wszystkie akcje serwisowe były wykonane, podobno jak nie to chętnie to robią :) nie ma co się dziwić kaska od producenta wpada do wykonawcy :)

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: wojto89 » 19 lip 2018, 10:52

Mała aktualizacja :)

Z pomocą przemiłego Portorykańczyka (który przesłał mi odpowiedni plik) udało mi się zaktualizować nawigację i teraz posiadam już android auto :)

Testowałem tylko chwilę, ale wydaje mi się, że nie będę musiał przerabiać nawigacji, będę jeździł na Google maps :)

Czemu akurat Portorykańczyk? Okazało się, że ich Tucsony są takie same jak te przeznaczone na rynek amerykański przez co mogą je rejestrować na stronie hyundaiUSA. Pan 2 lata temu zostawił do siebie kontakt na amerykańskim forum hyundaia i tak do niego dotarłem :)

Grzebiąc po tych forach dowiedziałem się, że w Tucsonach było montowanych kilka rodzajów stacji. Na Europe wychodziły nawigacje na Windowsie, amerykańskie, kanadyjskie i te oferowane w Zjednoczonych Emiratach Arabskich były na Androidzie, podobno jeszcze inne cuda były oferowane na Chiny :)

Został tylko problem tego, że radio nie wyszukuje parzystych częstotliwości FM bo w stanach są tylko nieparzyste, ale i tak sporo łapie więc chyba do momentu, aż ktoś w Polsce porządnie ogarnie temat przeróbki navi nie będę się tym przejmował :D
Załączniki
37520373_1874580442562959_7277142864058908672_n.jpg
37520373_1874580442562959_7277142864058908672_n.jpg (831.82 KiB) Przejrzano 5445 razy

Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 1243
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
Lokalizacja: 3-City
Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
kolor: White Sand
Kontakt:

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: RedDevil » 19 lip 2018, 11:16

Masz AA to super.
Osobiście wolałbym takie rozwiązanie niż to wbudowane w navi.

Awatar użytkownika
wojto89
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2018, 11:25
Lokalizacja: Poznan
Auto: Tucson, 1.6 T-GDI 7DCT, AWD, LIMITED
kolor: Coliseum Gray

Re: Moja amerykańska Tosia

Post autor: wojto89 » 19 lip 2018, 11:21

Wydaje mi się, że będzie chodzić całkiem sprawnie :)

Po szybki teście udało mi się sprawdzić, że pani Google mówi do mnie po Polsku, rozumie polskie komendy, ładnie przeszukuje kontakty telefonu i wybiera numery :)
Śmieszne było tylko to wyciszanie muzyki z przodu samochodu gdy nawigacja dawała wskazówki, ale pewnie można to poprzestawiać :)

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków