Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Na każdy temat
Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 1243
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
Lokalizacja: 3-City
Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
kolor: White Sand
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: RedDevil » 07 paź 2018, 18:07

Widzę, że podrzuciliśmy tobie nasze dziecko

Awatar użytkownika
Ato
Administrator
Posty: 451
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:26
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 1,6 T-GDi 7DCT 4WD
kolor: white sand
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: Ato » 17 paź 2018, 15:13

Widzę że Skoda dała dodatkowe rabaty na swoje samochody pewnie dodatkowy miły bodziec do kupna, mad, pochwal się zakupem jak już dostaniesz swoje wymarzone autko :)
incastis omnia incasta

novibud
Posty: 55
Rejestracja: 18 wrz 2018, 20:45
Lokalizacja: Włocławek
Auto: KIA Cee'd Sportswagon XL 2013 1,6 CRDi 128 6AT
kolor: Dark Metal

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: novibud » 18 paź 2018, 20:38

Trochę nie na temat Skody, ale miałem ostatnio okazję przez kilka dni pojeździć nowym Fordem Kuga benzyna Ecoboost + 6AT automat hydrokinetyczny. Ponieważ mam HT 1,7 CRDi 7DCT, mam takie spostrzeżenia porównawcze z Kugą (może to kogoś zainteresuje):
1. Skrzynia DCT vs AT
Pomimo mojego pozytywnego doświadczenia z klasycznymi automatami z przeszłości, obecnie na co dzień użytkuję DCT i... no nie ma powrotu do AT, to jednak stara technologia. Czuć wyraźnie ospałość i zawahania przy zapinaniu lock-upów / przejściach na kolejne przełożenia. Różnica w szybkości pracy, reakcji na gaz i konkretnego przyspieszenia w DCT jest kolosalna. Jedynie pełzanie jest po stronie AT, reszta na plus tylko DCT. Nie kupiłbym już świadomie skrzyni AT, chociaż nie byłem tego taki pewien przed tym testem.
2. Zawieszenie, układ jezdny
Kuga jest sztywna jak wóz drabiniasty, wszystkie dziury mocno odczuwalne, komfort jazdy w HT jest znacznie lepszy. W HT jest też ciszej w sensie odgłosów z toczenia z kół i nadwozia oraz pracy zawieszenia (pomijam resztę różnic silnika benzyna a Diesel). Męczyłbym się, gdybym codziennie miał tym jeździć, chociaż podobno do wszystkiego można przywyknąć, tylko po co płacić za to 150 000 zł...
3. Komfort wnętrza
Ani ja, ani moja żona nie mogliśmy w Fordzie Kuga znaleźć odpowiedniego ustawienia fotela / kierownicy. Idiotyczne usytuowanie pedałów gazu i hamulca powoduje konieczność jazdy z kolanami zgiętymi pod kątem prostym. Poza tym pedał hamulca nie licuje z gazem - gaz jest głębiej i proste przeniesienie stopy nie jest takie komfortowe. W HT ustawienie znalezione w pół minuty i żadnych problemów z pedałami. Poza tym powszechnie narzeka się na plastiki w HT... No to zapraszam do Forda. Górna obudowa nawigacji na każdych dziurach skrzypi jak stara szafa. Plastiki twarde jak deski. Całe wnętrze mocno plastikowe i cuchnie tworzywem sztucznym (żona miała odruchy wymiotne). Ilość miejsca podobna, jednak w HT wrażenie deski rozdzielczej jest zdecydowanie lepsze - rozplanowanie, design, jakość.
4. Wrażenie ogólne
Chociaż porównywalne wyposażeniowo modele, to jednak Ford zawsze droższy o jakieś 10%. Nie podpasował mi ten model, wygląda jakby z poprzedniej epoki (może coś w tym jest, obecna wersja pochodzi z 2013 i to widać). HT jest jak dla mnie po prostu przepiękny stylistycznie na zewnątrz i naprawdę fajny w środku pod kątem tego, co chciałbym mieć w aucie. Nie zamieniłbym się nawet na droższą wersję Forda Kuga.

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: krisman » 19 paź 2018, 11:44

Ja znalazłem w "Kudze" plusy, mianowicie grzanie przedniej szyby, u mnie tylko miejsce wycieraczek i sprytny patent z odbojem drzwi. I to tyle z plusów.

Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 1243
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
Lokalizacja: 3-City
Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
kolor: White Sand
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: RedDevil » 19 paź 2018, 12:02

Odbój drzwi? Tak jak w Kodiaq?

Awatar użytkownika
krisman
Posty: 2405
Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
kolor: Micron Grey

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: krisman » 19 paź 2018, 14:49

Taki który przy otwieraniu drzwi sam się wysuwa by nie walnąć blachą w inne auto czy ścianę np. w garażu
https://moto.wp.pl/koniec-obijania-drzw ... 349033089a

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 273
Rejestracja: 10 mar 2018, 10:37
Lokalizacja: Żywiec
Auto: 1.6 GDI MT
kolor: phanthom black

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: losiek » 19 paź 2018, 15:47

krisman pisze:
19 paź 2018, 14:49
Taki który przy otwieraniu drzwi sam się wysuwa by nie walnąć blachą w inne auto czy ścianę np. w garażu
https://moto.wp.pl/koniec-obijania-drzw ... 349033089a
Super patent, nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Mega praktyczna rzecz.

Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 1243
Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
Lokalizacja: 3-City
Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
kolor: White Sand
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson FL 1.6 GDI 132KM vs Skoda Karoq 1.0 TSI 115KM

Post autor: RedDevil » 19 paź 2018, 16:04

Czyli to samo co w Skodzie

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków