Awaria, błąd na szynie CAN
: 31 maja 2021, 10:26
Stało się, Tośka zastrajkowała i odmówiła posłuszeństwa...
Wsiadłem w piątek rano do auta bo wybierałem się na tygodniowy urlop, włączyłem silnik, odpalił normalnie po czym pojawiły się błędy najpierw czujników martwego pola, potem TMPS.
Stwierdziłem, że może to jakiś chwilowy problem, wyłączyłem, włączyłem i pojechałem na przejażdżkę... Przez cały czas wyrzucał mi błędy czujników martwego pola i TPMS a potem doszła reszta: ABS, kontrola trakcji, hamulec parkingowy, układ wspomagania, napęd 4x4... Ogólnie chyba wszystko, licznik przestał wskazywać prędkość, kierunkowskazy przestały działać, wyłączyły się światła dzienne... Potem doszły problemy z tym, że nie wskazywał mi w jakiej pozycji jest skrzynia biegów (D, R, N, czy P) i zaczął spóźniać zmianę biegów... Znajomy podpiął pod kompa i wyskoczył błąd komunikacji z szyną CAN (czyli ogólnie może być to wszystko).
Odstawiłem na parking, skontaktowałem się z serwisem i przyśpieszyłem akcję serwisową... Mam nadzieję że jest to z tym związane bo jak naciskam i puszczam hamulec to dzieją się cuda, wrzucam filmik:
https://mega.nz/file/lccUBZ6K#aBTSVGwgb ... 5_3YjOYNdY
Dziś auto trafiło do serwisu na lawecie, bo bez kierunków (przecież to nie BMW ) i z takimi cudami wolałem nie jechać...
Może ktoś miał podobny problem? Wygląda na to, że CAN dostaje z któregoś czujnika błędne dane i dlatego wariuje.
Pan w serwisie Karlika powiedział, że nie podejrzewa, żeby było to związane z akcją serwisową, ale wymienią dziś przewody i zobaczą co dalej...
Trzymajcie kciuki za moje autko, ale coś czuje, że ostro mnie to walnie po kieszeni...
Wsiadłem w piątek rano do auta bo wybierałem się na tygodniowy urlop, włączyłem silnik, odpalił normalnie po czym pojawiły się błędy najpierw czujników martwego pola, potem TMPS.
Stwierdziłem, że może to jakiś chwilowy problem, wyłączyłem, włączyłem i pojechałem na przejażdżkę... Przez cały czas wyrzucał mi błędy czujników martwego pola i TPMS a potem doszła reszta: ABS, kontrola trakcji, hamulec parkingowy, układ wspomagania, napęd 4x4... Ogólnie chyba wszystko, licznik przestał wskazywać prędkość, kierunkowskazy przestały działać, wyłączyły się światła dzienne... Potem doszły problemy z tym, że nie wskazywał mi w jakiej pozycji jest skrzynia biegów (D, R, N, czy P) i zaczął spóźniać zmianę biegów... Znajomy podpiął pod kompa i wyskoczył błąd komunikacji z szyną CAN (czyli ogólnie może być to wszystko).
Odstawiłem na parking, skontaktowałem się z serwisem i przyśpieszyłem akcję serwisową... Mam nadzieję że jest to z tym związane bo jak naciskam i puszczam hamulec to dzieją się cuda, wrzucam filmik:
https://mega.nz/file/lccUBZ6K#aBTSVGwgb ... 5_3YjOYNdY
Dziś auto trafiło do serwisu na lawecie, bo bez kierunków (przecież to nie BMW ) i z takimi cudami wolałem nie jechać...
Może ktoś miał podobny problem? Wygląda na to, że CAN dostaje z któregoś czujnika błędne dane i dlatego wariuje.
Pan w serwisie Karlika powiedział, że nie podejrzewa, żeby było to związane z akcją serwisową, ale wymienią dziś przewody i zobaczą co dalej...
Trzymajcie kciuki za moje autko, ale coś czuje, że ostro mnie to walnie po kieszeni...