Gwizdanie turbiny

Arfik
Posty: 7
Rejestracja: 19 sie 2021, 18:02
Auto: 2.0 CRDi
kolor: srebrny

Gwizdanie turbiny

Post autor: Arfik » 19 sie 2021, 18:21

Witam.
Mam pytanie do lepiej rozeznanych w temacie. Czy po wymianie oringów i uszczelek w turbinie można ją źle złożyć?
Odebrałem Tucsona po wymianie uszczelki pod głowicą, a przy okazji wymianie uszczelek w turbinie (zestaw naprawczy). Po tej wymianie turbina zaczęła gwizdać i wyskoczył check od nastawnika przepustnicy. Umówiłem się na kolejną wizytę w celu poprawy sytuacji, ale jak to w warsztacie, znów zrobiła się kolejka.
Po tygodniu jazdy laweta zabrała samochód z A1. Okazało się, że rozsypała się turbina, dostał się olej do korpusu przepustnicy, a elektronika w niej się spaliła.
Mechanik twierdzi, że nie ma to żadnego związku z wykonywaną wcześniej naprawą, bo częścią zimną i gorącą można kręcić osiowo i nie ma to wpływu na jej pracę.
Prawda czy fałsz?
Z góry dziękuję za odpowiedzi od fachowców 😊.

Awatar użytkownika
Baranek
Posty: 115
Rejestracja: 23 mar 2020, 13:10
Lokalizacja: Poznań
Auto: Tucson AWD 2.0 GDI from Canada
kolor: Phantom Black

Re: Gwizdanie turbiny

Post autor: Baranek » 24 sie 2021, 19:12

Jakie uszczelki wymieniali?
Zawsze można coś spieprzyć. Nawet niezamierzony sposób.
Wyskakiwanie błędów może sie zdarzyć. konieczna adaptacja nie wiem czy tu to występuje czy nie.
Olej z turbiny mógł iść do przepustnicy. W krytycznych sytuacjach taka awaria moze doprowadzić do rozbiegania sie silnika. Silnik wpada na max obroty i zżera olej z michy. Czasem mówią mechanicy że silnik się wściekł lub wku..ł. Niestety kluczykiem takiego silnika się nie zgasi. Pozostaje jedynie go zadławić. Przy manualu najwyższy biegi u puścić sprzęgło a przy automacie dojechać do ściany i zadusić. Silnik i tak do remontu jeśłi się uda.
Podkreślam, że mogło to być przyczyną a nie musiało.
------------------------------
Good driver just driving.

Wyga
Posty: 183
Rejestracja: 12 paź 2020, 8:47
Auto: Awd 2.0
kolor: Black

Re: Gwizdanie turbiny

Post autor: Wyga » 14 kwie 2023, 11:23

Sam rozbierałem i czyściłem turbinę że zmienną geometrią łopatek, co prawda od Audi A4 B5 1,9 TDI
Ale żadnych uszczelek i oringów tam nie było, chyba że na osi wirnika.
Ale po takiej operacji trzeba go wyważać, albo się wymienia na nowy.

Robyd1
Posty: 51
Rejestracja: 27 wrz 2019, 18:31
Auto: 1.7 CRDi wirus, MT
kolor: Thunder Grey

Re: Gwizdanie turbiny

Post autor: Robyd1 » 19 kwie 2023, 3:22

Tym postem pytajacym ktoś wkręca? Aż śmiechlem czytajac kilkukrotnie diagnozę,,mechanika".

Arfik
Posty: 7
Rejestracja: 19 sie 2021, 18:02
Auto: 2.0 CRDi
kolor: srebrny

Re: Gwizdanie turbiny

Post autor: Arfik » 05 maja 2023, 22:27

Witam,
temat stary, ale dopiszę w ramach poszerzania wiedzy 😊. Turbina się rozsypała zgodnie z przypuszczeniami. Jeśli gwiżdże, to prędzej czy później się rozsypie, bo zapewne ma bicie.
Co do wirnika, to obraca się w łożyskach że stopów brązu smarowanych olejem (stąd niektóre posty mówiące, że turbina bierze olej 😊, chociaż nie powinna brać, bo po drugiej stronie ciśnienie jest większe niż ciśnienie oleju), bo typowe uszczelnienie nie wytrzymałoby obrotów dochodzących do 20 000 / minutę, a od nich temperatury rzędu nawet 900 i wiecej stopni.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ
kuchnie wrocław warszawa kraków