Strona 2 z 3

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 17 mar 2018, 16:17
autor: rav
Z klimą trochę tak jak z lodówką. Jak nie ma nieszczelności to się układu w sumie nie uzupełnia bo czynnik nie ma gdzie uciec. Powiedział mi to kiedyś gość w ASO, że ludzie potrafią naście lat jeździć na nabitej fabrycznie klimie i dalej dmucha i chłodzi.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 17 mar 2018, 19:53
autor: mafinek
Ja tam od początku na włączonym auto 2 rok będzie

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 17 mar 2018, 20:31
autor: miras2016
U mnie też dwa lata minęły na "auto" i działa perfekcyjnie. Żadnych nieprzyjemnych zapachów, czy zaparowań szyb. Co roku wymieniam jedynie filtr kabinowy.

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 7:23
autor: Aron
5lat gwarancji jest wiec serwis uzupełnia w ramach gwarancji :)

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 7:23
autor: Aron
I prawie dwóch lata cały czas mam włączona :)

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 11:54
autor: Htwr
Aron pisze:
18 mar 2018, 7:23
5lat gwarancji jest wiec serwis uzupełnia w ramach gwarancji :)
Wydaje mi się, że serwis uzupełnia tylko w przypadku wycieku, a normalne zużycie to przecież nie awaria, a więc nie sądzę, aby Hyundai taki wyrywny do gratisów był. Coś zresztą w gwarancji o 6 miesiącach było ? Nie wiem jak to jest w przypadku układu z R1234, ale zakładam, że analogicznie jak ze starym gazem R134, gdzie zużycie roczne (ubytek) do 100g gazu jest normą. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 11:57
autor: vanilla
Gwarancja na czynnik klimatyzacji wynosi 2 lata.

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 12:30
autor: krisman
O, to mnie zaskoczyłaś. Byłem przekonany, że trzy.
Co do "naturalnego" zużycia, nie ma takowego. Czynnika ubywa z czasem przez nieszczelności ukladu ale:
Teoria
"Firmy zajmujące się naprawą i konserwacją samochodowych układów klimatyzacji zalecają uzupełnienie czynnika chłodniczego nie rzadziej niż raz na 2 lata. Twierdzą, że nawet w szczelnych układach ubytek czynnika kształtuje się na poziomie od 10 do 20% rocznie i dlatego trzeba go sukcesywnie uzupełniać.

Ubytek czynnika chłodniczego - praktyka
Warto jednak pamiętać, że nie zawsze ten ubytek jest tak duży. Wiele osób nie uzupełnia w ogóle czynnika chłodniczego w swoim samochodzie i to przez okres nawet 10 lat. Wszystko tak naprawdę zależy od dwóch rzeczy : jakości układu klimatyzacji i uczciwości osoby, która ją serwisuje."

Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 12:48
autor: rav
Jakby firmy zajmujące się klimatyzacją szczerze przyznały, że szczelnej nie trzeba serwisować i uzupełniać to by im zyski spadały. Normą jest spuszczanie celem niby czyszczenia i później nabicie.
I w ten sposób nabija się nie tylko klime ale i kieszenie :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Re: Nowy czynnik 1234yf koszty

: 18 mar 2018, 12:58
autor: Ato
Ciężko pewnie utrzymać szczelność w samochodzie, układ klimy pracuje tu w dużo gorszych warunkach niż np lodówka która stoi od postawienia do zepsucia. Moja już 17 lat.