Strona 1 z 5

Czujniki ciśnienia w kołach

: 15 mar 2018, 9:02
autor: Viki2000
Dyskusja na temat czujników, programowania, zakupu oryginałów, nie oryginałów.

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 8:05
autor: krisman
Jeśli chodzi o oryginały, np. kupione z kołami używanymi, programują się same po przejechaniu krótkiego dystansu.

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 9:55
autor: RedDevil
A jak z bateriami, ile wytrzymują?

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 10:10
autor: Viki2000
ok 5-6 lat

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 10:26
autor: marcelini
W moim mniemaniu są to zbędne elementy w aucie. Kolejna rzecz do której przymuszaja nas, właścicieli, abyśmy zapłacili niemałe pieniądze za coś, bez czego zylismy do tej pory i było dobrze. Gdyby była to opcja, nie ma sprawy. Nie ukrywam że osobiście sam zrobiłem z tego opcję choć trochę w nieprzemyslany sposób i teraz mam kilka wykrzyknikow na desce ale, ogarnę i to. Robienie z kierowców popierdulek co nie umieją sprawdzić ciśnienia w kole i do tego traktowanie wszystkich jednakowo, trochę nie fair.
Opcja- jak najbardziej. Są różne sytuacje. Montaż opon typu runflat, niedoświadczenie kierownika, zwykle lenistwo. I to będzie ok. Ale kupowanie dla samego kupienia mnie nie przekonuje.

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 10:57
autor: RedDevil
Pozwól, że nie zgodzę się z tobą. Z zasady ten system ma wpłynąć na bezpieczeństwo kierowców na drodze. Nie każdy jest tak świadomy jak ty i nie potrafi zinterpretować problemów z kołem podczas jazdy. Przykład z życia, żona jechała autem i pękł wentyl podczas jazdy, zauważyła to dopiero jak przejechała 2km. Nowa opona do wyrzucenia.
Aktualnie zmieniła auto na seata i tam jest TPMS (notabene obowiązkowy dla nowych aut ze względu na przepisy) pasywny, mierzy różnice obracania się kół i na tej podstawie sugeruje problem. Nie potrzeba baterii ale też nie pokazuje jakie jest ciśnienie. Służy do informacji problemu i tyle. Gdyby wcześniej miała taki system to zapewne opona byłaby do uratowania.

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 11:26
autor: marcelini
Ok, zgoda. Ja nie neguję tego ustrojstwa. Jest postęp, trzeba iść z nim. Tylko dlaczego wylewamy dziecko z kąpielą. Chcę to mam, nie chcę nic się nie dzieje. Mój wybór, moje pieniądze, moje auto. A system pasywny o którym piszesz, super sprawa.Działa w oparciu o ABS. Miałem w skodzie, w zupełności dawał radę. I był o tyle uniwersalny, że asymilował się do potrzeby chwili. Chciałeś jechać na flakach po piasku, proszę bardzo. Chciałeś inne ciśnienie, nie ma sprawy. A problem i tak wykrył. A tu, nawet nie potrafi zweryfikować parametru mróz i różnicy ciśnień przy dużej rozpiętości temperatur na zewnątrz.
Niby coś jest, ale niesmak w ustach pozostał...

Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 11:44
autor: rav
Odnośnie jeszcze czujników. Pokazują wartości jak kompresory np. na BP i tym sposobem mam zalecane 2.4 na oponach.
Przy każdej jednak wizycie w ASO dowalają mi 2.7 lub 2.8.
Twarde, że jechać się nie da po dziurach. Czym oni to u siebie mierzą, że takie rozbieżności im wychodzą.
Raz mi zwrócili uwagę, że niby miałem za mało, a ja na to że mam zgodnie z odczytem z komputera oraz kompresora na stacji więc w co mam wierzyć jak nie w system zamontowany po co przecież w aucie. Nic nie odpowiedział.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 12:18
autor: Julek
Tak wymyslili, ze montowane są teraz w każdym aucie dla bezpieczeństwa. Tak jak kiedyś pasy... ile to razu widzimy kogoś kto jeździ na niedompowanym kolem. Niektórzy juz smi wymieniają w nich baterie. Myślę, ze za chwilę sporo takich firm świadczących te usługi wyplynie.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Re: Czujniki ciśnienia w kołach

: 16 mar 2018, 17:19
autor: krisman
Robiono ponoć badania i okazuje się, że duży odsetek kierowców jeździł z niskim ciśnieniem.
"Najważniejszą zaletą systemu jest to, że zapobiega on jeździe na oponach ze zbyt niskim ciśnieniem, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo jazdy i ogranicza tempo zużywania się opon. Zachowanie prawidłowego ciśnienia pomaga również w ograniczaniu zużycia paliwa.

Między innymi z wyżej wymienionych powodów Komisja Europejska zdecydowała się na wprowadzenie nowych przepisów, podążając tym samym za przykładem urzędników ze Stanów Zjednoczonych, gdzie przepis obowiązuje już od 2007 roku."