Hak holowniczy do Tucsona
Hak holowniczy do Tucsona
Ja mam hak automatyczny naszej rodzimej marki Auto-Hak z Słupska.
Automat pionowy/wertykalny wraz z dedykowaną wiązką 13 PIN.
Jak zamawiałem auto, okazało się, że Dealer miał gorsze źródło niż ja lub zbyt dużą marżę narzucał, bo cenił się jak za zboże więc ostatecznie zakupiłem części sam w firmie Taurus (jeden z największych dystrybutorów w Polsce haków różnych marek) a w ASO zleciłem tylko montaż. Całość wyszła mnie równo 2000 zł brutto. Poszło w koszty w firmie więc finalnie jeszcze taniej o 50% VAT i dochodowy.
Gniazdo haka schowane pod zderzakiem tak, że po wypięciu kuli nie widać, że cokolwiek jest takiego w aucie.
Gniazdo elektryczne wysuwane na sprężynie, również chowa się pod zderzak.
Wkładając natomiast kulę do gniazda, słyszymy klik i już. Blokada sama się zatrzaskuje. Wystarczy jeszcze zabezpieczyć kluczykiem, aby nie ukradli i już.
Nacisk na kulę 90kg. Zdemontowany wożę w schowku pod podłogą.
Tak jeszcze o wiązce. Nie polecam i nie zalecam innej niż 13pin bo przepisy obecne nakazują już nawet w lekkich przyczepkach czy bagażnikach na rowery, posiadania świateł cofania, przeciwmgłowego oraz oświetlenia tablicy.
7 pin tych świateł nie obsługuje i żadna przejściówka tego nie zmieni.
Znam kilka osób, którym ASO zainstalowało 7kę i teraz klocki.
A swoją drogą to 13 pin jest wygodne i przeznaczone do każdej już przyczepy, nawet kempingu.
Różnica w cenie nieduża i nie warto oszczędzać.
Automat pionowy/wertykalny wraz z dedykowaną wiązką 13 PIN.
Jak zamawiałem auto, okazało się, że Dealer miał gorsze źródło niż ja lub zbyt dużą marżę narzucał, bo cenił się jak za zboże więc ostatecznie zakupiłem części sam w firmie Taurus (jeden z największych dystrybutorów w Polsce haków różnych marek) a w ASO zleciłem tylko montaż. Całość wyszła mnie równo 2000 zł brutto. Poszło w koszty w firmie więc finalnie jeszcze taniej o 50% VAT i dochodowy.
Gniazdo haka schowane pod zderzakiem tak, że po wypięciu kuli nie widać, że cokolwiek jest takiego w aucie.
Gniazdo elektryczne wysuwane na sprężynie, również chowa się pod zderzak.
Wkładając natomiast kulę do gniazda, słyszymy klik i już. Blokada sama się zatrzaskuje. Wystarczy jeszcze zabezpieczyć kluczykiem, aby nie ukradli i już.
Nacisk na kulę 90kg. Zdemontowany wożę w schowku pod podłogą.
Tak jeszcze o wiązce. Nie polecam i nie zalecam innej niż 13pin bo przepisy obecne nakazują już nawet w lekkich przyczepkach czy bagażnikach na rowery, posiadania świateł cofania, przeciwmgłowego oraz oświetlenia tablicy.
7 pin tych świateł nie obsługuje i żadna przejściówka tego nie zmieni.
Znam kilka osób, którym ASO zainstalowało 7kę i teraz klocki.
A swoją drogą to 13 pin jest wygodne i przeznaczone do każdej już przyczepy, nawet kempingu.
Różnica w cenie nieduża i nie warto oszczędzać.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 0:35 przez rav, łącznie zmieniany 1 raz.
- krisman
- Posty: 2405
- Rejestracja: 09 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Tucson 1.6 Gdi MT
- kolor: Micron Grey
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Możesz podać mi na priv konkretne namiary na model i sklep? Kosz haka, wiązki i montaż te 2k?
- Htwr
- Posty: 606
- Rejestracja: 10 mar 2018, 21:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.6 GDI
- kolor: Phantom Black
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Ja zakładałem w salonie przed odbiorem 13 PIN oryginał , czyli wg mnie Westfalia. Zapłaciłem coś około 1900 (montaż gratis).rav pisze: ↑12 mar 2018, 0:35Ja mam hak automatyczny naszej rodzimej marki Auto-Hak z Słupska.
Automat pionowy/wertykalny wraz z dedykowaną wiązką 13 PIN.
Jak zamawiałem auto, okazało się, że Dealer miał gorsze źródło niż ja lub zbyt dużą marżę narzucał, bo cenił się jak za zboże więc ostatecznie zakupiłem części sam w firmie Taurus (jeden z największych dystrybutorów w Polsce haków różnych marek) a w ASO zleciłem tylko montaż. Całość wyszła mnie równo 2000 zł brutto. Poszło w koszty w firmie więc finalnie jeszcze taniej o 50% VAT i dochodowy.
Gniazdo haka schowane pod zderzakiem tak, że po wypięciu kuli nie widać, że cokolwiek jest takiego w aucie.
Gniazdo elektryczne wysuwane na sprężynie, również chowa się pod zderzak.
Wkładając natomiast kulę do gniazda, słyszymy klik i już. Blokada sama się zatrzaskuje. Wystarczy jeszcze zabezpieczyć kluczykiem, aby nie ukradli i już.
Nacisk na kulę 90kg. Zdemontowany wożę w schowku pod podłogą.
Tak jeszcze o wiązce. Nie polecam i nie zalecam innej niż 13pin bo przepisy obecne nakazują już nawet w lekkich przyczepkach czy bagażnikach na rowery, posiadania świateł cofania, przeciwmgłowego oraz oświetlenia tablicy.
7 pin tych świateł nie obsługuje i żadna przejściówka tego nie zmieni.
Znam kilka osób, którym ASO zainstalowało 7kę i teraz klocki.
A swoją drogą to 13 pin jest wygodne i przeznaczone do każdej już przyczepy, nawet kempingu.
Różnica w cenie nieduża i nie warto oszczędzać.
HT Comfort 1.6 GDI 2 WD Phantom Black
- Yankee
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 mar 2018, 21:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: 1,6 GDI MT Style
- kolor: Stargazing Blue
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Taka uwaga.rav pisze: ↑12 mar 2018, 0:35Tak jeszcze o wiązce. Nie polecam i nie zalecam innej niż 13pin bo przepisy obecne nakazują już nawet w lekkich przyczepkach czy bagażnikach na rowery, posiadania świateł cofania, przeciwmgłowego oraz oświetlenia tablicy.
7 pin tych świateł nie obsługuje i żadna przejściówka tego nie zmieni.
Znam kilka osób, którym ASO zainstalowało 7kę i teraz klocki.
A swoją drogą to 13 pin jest wygodne i przeznaczone do każdej już przyczepy, nawet kempingu.
Różnica w cenie nieduża i nie warto oszczędzać.
W złączu 7 PIN jest wyjście na światła przeciwmgłowe, a podświetlenie tablicy jest z wyjścia świateł pozycyjnych.
Poza tym przepis dotyczący świateł cofania dotyczy przyczepy powyżej 750kg DMC i to tylko przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r. (DZ.U. 2022 z dnia 15.12.2016r. par.12 ust. 1 pkt. 14).
Oczywiście lepiej jest zamontować 13PIN.
Ja mam zamontowany w ASO demontowany hak 13 PIN i do tego dostałem w komplecie przejściówkę na 7 PIN. Moja platforma na rowery ma oczywiście 13PIN, ale przyczepa podłodziowa ma wtyczkę 7 PIN. Jeszcze jej nie podłączałem, ale myślę, że będzie ok.
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Wszystko co ma wtyczkę 7 pin nie posiada światła cofania i paru innych.
Jeśli jest starszy typ pojazdu to można zrobić światło pozycyjne na jednym przewodzie i wolny kabel wykorzystać do wstecznego, ale taką samą operację trzeba zrobić na przyczepie i teraz pytanie czy jest sens ograniczać jeden samochód do jednej przyczepy ? lepiej wychodzi zakupić wiązkę z gniazdem 13 pinowym niż dokonywać przeróbek zarówno w instalacji auta jak i przyczepy.
Tym bardziej, że przeróbki nie są wskazane przy nowym aucie na gwarancji.
Ponadto pozostałych opcji 13 pin jak zasilanie w prąd przyczepy kempingowej nie uzyskamy nawet bawiąc się w przeróbki.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Jeśli jest starszy typ pojazdu to można zrobić światło pozycyjne na jednym przewodzie i wolny kabel wykorzystać do wstecznego, ale taką samą operację trzeba zrobić na przyczepie i teraz pytanie czy jest sens ograniczać jeden samochód do jednej przyczepy ? lepiej wychodzi zakupić wiązkę z gniazdem 13 pinowym niż dokonywać przeróbek zarówno w instalacji auta jak i przyczepy.
Tym bardziej, że przeróbki nie są wskazane przy nowym aucie na gwarancji.
Ponadto pozostałych opcji 13 pin jak zasilanie w prąd przyczepy kempingowej nie uzyskamy nawet bawiąc się w przeróbki.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- RedDevil
- Posty: 1243
- Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
- Lokalizacja: 3-City
- Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
- kolor: White Sand
- Kontakt:
Re: Hak holowniczy do Tucsona
@rav podaj model na forum, też jestem ciekaw
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Mam coś takiego dokładnie:
Hak automatyczny firmy Auto-Hak z Słupska, model pionowy/wertykalny + wiązka dedykowana 13 pin z gniazdem( dedykowana bo pod dany model auta, bez zbędnej ingerencji w kable, bez błędów komputera pokładowego) https://www.youtube.com/watch?v=sZ0QyiO60aE
Hak- Nr. kat: J 71V
Wiązka z gniazdem- Nr. kat: J 71T
( każdorazowo, zalecam jednak potwierdzić numery katalogowe części podczas zamawiania )
Zamawiałem w Taurus-ie u jednego z największych dystrybutorów. Mają punkty w kilku miastach, plus bardzo dobre koszty przesyłek.
Cena części była po rabacie, który ustalałem z Panem Robertem Senczek ( export@taurus.info.pl)
Normalnie dla ASO mają duże rabaty, ale ja dostałem trochę mniej jako Klient z zewnątrz co i tak mi się opłacało, a w ASO zlecić tylko montaż.
Koszt haka z wiązką wyszedł mnie 1600zł. Warto oczywiście sprawdzić swoje źródła, podpytać o ceny w ASO bo może dadzą równie dobrą cenę jak się zleci im od razu montaż. Tak bodajże wywalczył kolega mafinek- po licznych telefonach i cenach, ktoś tam w końcu dał mu bardzo dobrą ofertę.
Hak rewelacja. Bez cięcia zderzaka. Gniazdo schowane tak, że leżąc przy zderzaku nawet go nie widać o ile nie zajrzymy pod spód auta:)
Mogę zrobić zdjęcie, ale nie będzie na nim nic widać bo gniazdo nie wystaje nawet na pół cm.
Pełny katalog produktów jakby ktoś myślał też o innych autachhttp://autohak.com.pl/upload/oferta_pdf_pl.pdf
Hak automatyczny firmy Auto-Hak z Słupska, model pionowy/wertykalny + wiązka dedykowana 13 pin z gniazdem( dedykowana bo pod dany model auta, bez zbędnej ingerencji w kable, bez błędów komputera pokładowego) https://www.youtube.com/watch?v=sZ0QyiO60aE
Hak- Nr. kat: J 71V
Wiązka z gniazdem- Nr. kat: J 71T
( każdorazowo, zalecam jednak potwierdzić numery katalogowe części podczas zamawiania )
Zamawiałem w Taurus-ie u jednego z największych dystrybutorów. Mają punkty w kilku miastach, plus bardzo dobre koszty przesyłek.
Cena części była po rabacie, który ustalałem z Panem Robertem Senczek ( export@taurus.info.pl)
Normalnie dla ASO mają duże rabaty, ale ja dostałem trochę mniej jako Klient z zewnątrz co i tak mi się opłacało, a w ASO zlecić tylko montaż.
Koszt haka z wiązką wyszedł mnie 1600zł. Warto oczywiście sprawdzić swoje źródła, podpytać o ceny w ASO bo może dadzą równie dobrą cenę jak się zleci im od razu montaż. Tak bodajże wywalczył kolega mafinek- po licznych telefonach i cenach, ktoś tam w końcu dał mu bardzo dobrą ofertę.
Hak rewelacja. Bez cięcia zderzaka. Gniazdo schowane tak, że leżąc przy zderzaku nawet go nie widać o ile nie zajrzymy pod spód auta:)
Mogę zrobić zdjęcie, ale nie będzie na nim nic widać bo gniazdo nie wystaje nawet na pół cm.
Pełny katalog produktów jakby ktoś myślał też o innych autachhttp://autohak.com.pl/upload/oferta_pdf_pl.pdf
- RedDevil
- Posty: 1243
- Rejestracja: 09 mar 2018, 21:06
- Lokalizacja: 3-City
- Auto: 1.6 GDI Comfort, Navi
- kolor: White Sand
- Kontakt:
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Super sprawa, dzięki.
- FredX
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 mar 2018, 15:39
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: OUTLANDER III 2.0 CVT+ Lancer RalliArt
- kolor: Black Pearl + Stone Cold
- Kontakt:
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Ja mam chyba taki sam jak rav , musiałbym zajrzeć w kwity ...
Re: Hak holowniczy do Tucsona
Tak wygląda hak zamontowany oraz zdemontowany